- tis 04 feb 2020, 19:20

Atech2 verkar fortfarande vara igång, av websidan att döma. Vad jag minns (det var några år sen jag bytte) så beställer man ett spjällhus från dem och efter bytet så skickar man in sitt gamla.
Vad är det för årsmodell och bil vi pratar om? Fick inte V70N spjällhus från Bosch redan under 2001?
Dextre skrev: ↑tis 04 feb 2020, 11:22 Vid ett ordentligt gaspådrag bluddrade motorn nästan..Det kan väl knappast vara spjällhusets fel? Slitna potentiometrar borde rimligen bara kunna ge små felaktigheter på trottelspjällets läge (kan föralldel märkas på tomgång men knappast på fullgas). Om det blir stora avvikelser kommer du att få felkod plus limp home mode eftersom det finns dubbla potentiometrar där signalerna hela tiden jämförs med varandra.. Allt för att förhindra att motorn rusar vid eventuellt fel. Någon har gjort ett bra jobb med sin FMEA och fångat upp risken

Atech2 verkar fortfarande vara igång, av websidan att döma. Vad jag minns (det var några år sen jag bytte) så beställer man ett spjällhus från dem och efter bytet så skickar man in sitt gamla.
Vad är det för årsmodell och bil vi pratar om? Fick inte V70N spjällhus från Bosch redan under 2001?
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat