Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OC-RA
Det är tur att man inte sitter och räknar varje månad vad bilen egentligen kostar, man skulle få en chock eller i varje fall en rejäl tankeställare. Nä, nästa helt nya bil köper jag när Tommy Wahlgren ringer en tidig söndags morgon.
av lirsa
Dessutom är det tur att jag i mion tur köte den beggad. Så nja, så mkt har jag inte förlorat. 30000 kr på 7 månader och 2000 mil, ska man väl eg räkna med. Även fast det såklart är sura pengar.
av buuyuu
lirsa skrev:Dessutom är det tur att jag i mion tur köte den beggad. Så nja, så mkt har jag inte förlorat. 30000 kr på 7 månader och 2000 mil, ska man väl eg räkna med. Även fast det såklart är sura pengar.
Jag tar frågan här i forumet också. Vad heter fälgarna som du hade vinterdäcken på? Jag har likadana men jag undrar lite om dem. Mina satt på när jag köpte bilen. Så jag försöker forska lite här. Nyfiken på pris et c. Jag har tappat centrum-locket på en fälgen så jag försöker få ta i en ny.

Tack på förhand,
Fredrik
av buuyuu
lirsa skrev:Dessutom är det tur att jag i mion tur köte den beggad. Så nja, så mkt har jag inte förlorat. 30000 kr på 7 månader och 2000 mil, ska man väl eg räkna med. Även fast det såklart är sura pengar.
Jag tar frågan här i forumet också. Vad heter fälgarna som du hade vinterdäcken på? Jag har likadana men jag undrar lite om dem. Mina satt på när jag köpte bilen. Så jag försöker forska lite här. Nyfiken på pris et c. Jag har tappat centrum-locket på en fälgen så jag försöker få ta i en ny.

Tack på förhand,
Fredrik
av lirsa
Samma här. Mina fick jag med på beg-köp. Jag tycker däremot att de är anskrämliga. Nääääästan så att plåtfälg är att föredra ;). Så jag har inte en aning om vart man köper dom eller vad de har kostat.
av levent_tr
hahaha jag sa inte att du ska sälja den för 137 lirsa f... va ni bliv sura dåå men jag e glad för din skull att du fick den sålt för 210 o grattis till den nya bilen hoppas du blir nöjd ha de
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Fy fan stackars första ägaren då, då låg väl hans månadskostnad på 15000 i månaden om man tar med skatt + försäkring också

15.000 i månaden för att rulla i en volvokombi
av lirsa
Om du nu är så mån om volvoägarnas ekonomi så kan det vara ett hett tips att kolla upp bilen på http://www.vv.se så har du alla fakta innan du drar snabba slutsatser med miniräknaren ;).

1. Bilen gick de första 1700 milen som tjänste bil på Tage Rejmes.
2. Bilen såldes till en privatperson för 285000 kr och den ägaren hade bilen i knappt ett år och körde 1700 mil.
3. Jag köpte den då för 240 000 kr och körde den i sju månader och 2000 mil.
4. Bilen såldes till en ny ägare för 210000 kr.

Så! Nu blir det roligare att räkna för dig nu när du har lite relevanta fakta!
av OrsonGbg
Det är väl tur att någon köper nya bilar, både för sysselsättningens skull och för alla som inte vill/kan betala vad en ny Volvo kostar. Jag skulle gärna köpt en ny S60 T5:a med det mesta i utrustningsväg, men jag tycker det är för mycket pengar för min del.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
lirsa skrev:Om du nu är så mån om volvoägarnas ekonomi så kan det vara ett hett tips att kolla upp bilen på http://www.vv.se så har du alla fakta innan du drar snabba slutsatser med miniräknaren ;).

1. Bilen gick de första 1700 milen som tjänste bil på Tage Rejmes.
2. Bilen såldes till en privatperson för 285000 kr och den ägaren hade bilen i knappt ett år och körde 1700 mil.
3. Jag köpte den då för 240 000 kr och körde den i sju månader och 2000 mil.
4. Bilen såldes till en ny ägare för 210000 kr.

Så! Nu blir det roligare att räkna för dig nu när du har lite relevanta fakta!
Jag tycker det är tungt i alla fall. En NY 2.5T med all din utrustning + vinterdäck sniffar ju på 400.000-vallen i listpris, det gjorde i alla fall min.

Sen mindre än 3 år senare så sniffar den på 200.000-vallen och ända var din bil knappt inkörd med bara runt 5000 mil på mätaren. Rabatter + värdeminskning sänker ju värdet som en sten.

Det får mig att tveka på att gå och handla nytt i alla fall.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]