Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OS74
Såhär flera år efterråt:

Du löste problemet med att kopla förbi REM(rear controll module) alltså? Är det så att den matar antennmodulen med ett relä (och någon styrning), eller är det bara en säkring så antennmodulen ska få ström när tändningen är på hela tiden? Jag har tidvis fel som stänger av radion och tänker att detta kan vara samma fel. Ingen spänning på antennmodulen

Xuri skrev:
mhunter skrev:Först å främst, vad menar du med att "mosten lyser"?
MOST är ett nät. Menar du att du ser ljus i fiberkontakterna?
Inte säkert det är ICM som felar, kollat av felkoder?
Sök på mina case om ICM. Har repat mostnät etc.

bilen köptes med pajj stereo, å efter att ha lustläst internet kostaterade jag att icm var pajj (de hade även liljas bil i växjö konstaterat) å började då härja med icm fram å tillbaka med lödkolven :P den bara lös 1 sek om man tryckte på powerknappen sen vart de svart, de gick fortfarande å ändra volym osv dock men allt annnat var dött.
efter lite lödning så fick jag i alla fall Mostkontakten bak på icm att lysa, vilket den inte gjorde innan lödkolven hade användts.
fick dock inget mer liv i den å lämnade på firma, dom bytte nån kompent å har lekt med lödkolven dom också å fick bara tillsvar från dom att dom inte kunde lösa felet.

Köpte ny icm å monterade igår dock behövdes de mjukvara för å ens kunna starta skiten så den blev programerad på volvo idag med ny icm å felet kvarstod........... av nån anledning så skickar inte REM ut spänning till min antenn, med remtjuvkopplat så lirar stereon med ny icm...
fan va trött jag blir nu om de inte var ICM som var första felet, å varför firman sa att dom inte kunde repa den :S

hunter jag är i dina trakter nu i gustavsbergs å jobbar men min gamla polare har bilen på volvo å ska väl slå ett getöga på den i morgon igen.
ska kolla om min gamla icm är hel å ajg kan lämna tillbaka den nya, segt om jag får slänga nästan 6 papp i onödan :P
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]