Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

OneYet skrev:Sorry!
Där jag jag ingen aning.
Men berätta gärna hur du gör så att vi kan få en liten kunskapsbas även här.

Det var inte alls så svårt som jag trodde, demonterade fläkt och alla tillhörande slang, skrivade lös fördelare, demonterade fördelarens alla slanger. sen var det bara att montera tillbaka den nya, tankade gas och åkte i ca 10 min, fungera felfritt.

Tacksam om någon beskriver hur jag skall byta gasfilter på s60.
Gasfiltret sitter under bilen, intill den stora gastanken.
Det är ett insatsfilter, och sitter i en filterhållare, ganska massiv cylinderformad i aluminium.
I botten är det en dräneringsplugg för att kunna tömma filterhållaren på olja. För att kunna byta filtret måste man ha specialverktyg, eller om man är händig tillverka eget.
marimbalanguage skrev:Gasfiltret sitter under bilen, intill den stora gastanken.
Det är ett insatsfilter, och sitter i en filterhållare, ganska massiv cylinderformad i aluminium.
I botten är det en dräneringsplugg för att kunna tömma filterhållaren på olja. För att kunna byta filtret måste man ha specialverktyg, eller om man är händig tillverka eget.

Tack Marimbalanguage!!
vad är det för specialverktyg? vart heter verktyget?
Finns det instruktion/bild, video som visar hur man byter gasfiltret?

köpte dom här från aeromotor[…]

Byta skärm V60 2013

Hej! Jag uppdaterade min bil med en ny skärm[…]

V50 D2 har börjat vibrera

Gissar på kass spridare. Tyvärr vanlig[…]

Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]