Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
johnnype skrev:
hollan skrev:returbilen säljer inga styrenheter till airbag eller rättaresagt dom skall ej sälja och får ej! men man kan ha tur 8)
och som andra har sagt så måste nummren stämma antingen dom som står på eller utbytes art nummert som du har fått från volvo skall det vara
Jag vill säga: skitsnack!

http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... =109106102

Bara att handla en beggad.. det är själva Airbagen dom ska vägra sälja.. inte styrenheten!
vad är de för jävla påhopp var hittar du returbilen på den länken? kom med lite mer fakta innan!
av Blondy
andy78 skrev:Har du kollat kablaget till ratten det som förbinder aribagen med resten av bilen.
Jag tog av min airbag och satte tillbaka det har nu fungerat utmärkt i 6 månader.
Troligtvis dålig kontakt å jag som köpte rattnav och skickade ned modulen helt i onödan.
Vad fick du för felkoder? Internt fel i styrenhet?
av andy78
Blondy skrev:
andy78 skrev:Har du kollat kablaget till ratten det som förbinder aribagen med resten av bilen.
Jag tog av min airbag och satte tillbaka det har nu fungerat utmärkt i 6 månader.
Troligtvis dålig kontakt å jag som köpte rattnav och skickade ned modulen helt i onödan.
Det var en bmw felkod 01 airbag förare eller styrenhet.
Användarvisningsbild
av johnnype
hollan skrev:
johnnype skrev:
hollan skrev:returbilen säljer inga styrenheter till airbag eller rättaresagt dom skall ej sälja och får ej!
det är själva Airbagen dom ska vägra sälja.. inte styrenheten!
vad är de för jävla påhopp var hittar du returbilen på den länken? kom med lite mer fakta innan!
Det är inget påhopp, se ovan för summerad fakta. Det finns inget som säger att styrenheten ej får säljas som begagnad av en bildemotör.
End of story, typ.
av Blondy
andy78 skrev:
Blondy skrev:
Det var en bmw felkod 01 airbag förare eller styrenhet.
Tror fortfarande att det är styrenheten men värt att kolla upp. Tackar!
av Blondy
Det är inga problem att få tag på begagnade Airbag styrenheter. Det är bara att kolla på http://www.bildelsbasen.se/ eller ebay eller åka till en bildemontering...

Som jag skrev tidigare är mitt problem att hitta en begagnad med rätt nummer eller någon som kan reparera.
I min Volvo S80 sitter en styrenhet med BOSCH-nummer 0 285 001 258 och Volvo-nummer 9472941. Enligt Bilbolaget använder de en ersättare som har Volvo-nummer 8622187 men är också svår att skaffa fram. Sedan har jag hört från annat håll att det går byta kontakt och använda styrenhet med Volvo-nummer 8645271. Den sistnämnda styrenheten finns det många av. Då kommer jag till frågan... Är det någon som har bytt kontakt? Hur vet man var stiften ska sitta?
Användarvisningsbild
av hollan
det är själva Airbagen dom ska vägra sälja.. inte styrenheten![/quote]
vad är de för jävla påhopp var hittar du returbilen på den länken? kom med lite mer fakta innan![/quote]
Det är inget påhopp, se ovan för summerad fakta. Det finns inget som säger att styrenheten ej får säljas som begagnad av en bildemotör.
End of story, typ.[/qu

jag har pratat returbilen helatiden och mycket riktigt får dom inte sälja styrenheter till airbag! ta reda på lite fakta innan du kommer med en massa på hopp
http://www.returbilen.se/prislista.htm?anl=1
av Blondy
hollan skrev:det är själva Airbagen dom ska vägra sälja.. inte styrenheten!
vad är de för jävla påhopp var hittar du returbilen på den länken? kom med lite mer fakta innan![/quote]
End of story, typ.[/qu

jag har pratat returbilen helatiden och mycket riktigt får dom inte sälja styrenheter till airbag! ta reda på lite fakta innan du kommer med en massa på hopp
http://www.returbilen.se/prislista.htm?anl=1[/quote]

Jag vill gärna få hjälp istället för en massa tjafs!!! Det är troligen hur bildemonteringarna tolkar reglerna. Ganska självklart att begagnade airbags får ej säljas men en styrmodul ligger i gränslandet. Jag har haft kontakt med flera stora bildemonteringar och en del säljer och en del vägrar.

Är det någon som vet och kan ge tips hur jag ska lösa problemet med Airbag styrenheten?

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]