- sön 26 aug 2012, 21:45
Klart man har kört för fort någon gång, och man skulle förmodligen må skit dåligt,
Men att ständigt vara ute och dra en på tok för tung vagn är lite skillnad tycker jag!
Ungefär samma som att ge sig ut och veta att hur man än gör så är man en trafikfara!
Jag tar gärna ett reg nummer på bilen du hänvisade till, är säker på att jag finner en förklaring då!
joelf skrev:Heatseeker skrev:Jag vet att skulle jag behöva ratta undan eller panikbromsa så går det MYCKET bättre med min XC70 än om jag hade haft den här och dragit med:joelf skrev:Om man bortser från moralmänniskorna (som då aldrig brutit mot trafikreglerna?) så skall 150kg hit och dit inte påverka en fullt fungerande P2-bil. Min xc70 släpar gladeligen på 2,7 ton utan att svaja det minsta. Drog en biltransport på 2,3 ton 30 mil engång med en s60 d5, gick som på räls.Och vem vet hur det går om du hade behövt panikbromsa eller ratta undan, vikt begränsningarna finns ju där av en anledning!
Och om någon dör pga dig och dom konstaterar överlass så vad tror du händer då?
Eller vad tror du ditt samvete säger då när du vet att du inte har haft rent mjöl i påsen!
och den får dra 3500kg, (Viktbegränsingen finns där av en anledning?)
Samma gäller samvetet, och återigen så brukar folk här inne vara väldigt snabba med att predika, så fort det INTE gäller hastighet, den har väl du aldrig överstigit antar jag? Tänk om du krockar och någon dör för att du kört för fort vad säger samvetet då?
Nu ville ju INTE trådskaparen ha moralpredikan eller hur? Så vill du något mer så får du gärna skicka PM eller mail.
Hoppas trådskaparen har blivit lite klokare. Jag skulle börja med att kika på däcken på släpet brukar hjälpa om man får på 15 tums C däck.
Klart man har kört för fort någon gång, och man skulle förmodligen må skit dåligt,
Men att ständigt vara ute och dra en på tok för tung vagn är lite skillnad tycker jag!
Ungefär samma som att ge sig ut och veta att hur man än gör så är man en trafikfara!
Jag tar gärna ett reg nummer på bilen du hänvisade till, är säker på att jag finner en förklaring då!

- By Janneson