Möjligtvis om du har en som sitter som i en "telefonhållare" men de som sätts med sugkopp i vindrutan lär väl flyga rakt igenom?
/Anders
Moderator: Moderatorer
CarMan skrev:Vad var det för dumt med det??? Integrerats är ju så ultra löjligt överprisat så folk drivs att precis som du säger leta på bilskrotar efter bitar så de kan pula in något beggat.VolvoB20 skrev:Det var det dummast jag hört!Truls skrev:Noen som vet hva det koster å få installert volvos nav. system i en V70N?Vem skulle hitta på något så korkat?????? Kostar en förmögenhet för något med dålig funktion. Det är så dyrt att ingen har tänkt på att ens fråga.
Jag köpte en liten navigator som passar i fickan.
-100 ggr modernare
-Klarar street-routing
-Passar i fickan så jag använder den dessutom i hyrbil/resa/skog/sjön
-Vattentät
-Går på 12 v + 12 tim accar
-Man kan planera, lägga upp rutter mål osv redan hemma i soffan eller hotellrummet istället för att vara låst till bilen.
Inbyggd navi = skit....
det fins många som eftermonterar RTI, viserligen är dem flästa köppta på skroten. Men att tycka det är dumt var det dumaste jag hört.
orginalt är snygt integrerat & lätt manuvrerat.
kan man lägga 100 000 på ett badrum eller 200 000 på köket, så kan man väll lägga 20 - 30 000 på bilen.
det hela bero ju på hur man verderar saken/ funktionen & utseändet.
Brainded skrev:Möjligtvis om du har en som sitter som i en "telefonhållare" men de som sätts med sugkopp i vindrutan lär väl flyga rakt igenom?Sugkoppen har inte så mycket att säga till om du får en smäll i sidan tex:)
/Anders
pegee skrev:Det finns en grej som gör en orginalnavigator oslagbar och det är att den också är kopplad till bilen. Det iinebär att navigatorn fungerar även i tunnlar och vid dålig mottagning. En lös navigator fungerar skitdåligt i de lägena.Så var det förr, då behövde man assisans av hur hjulen rullande, men har inga sådan problems längre.
Jag var i Stockholm för ett tag sedan med min navigator. Det fungerade inte alls. Ner i en tunnel med fem olika avfarter. Totalt borta!! Ut på andra sidan och nya instruktioner "Gör en U-sväng nu".
Detta händer inte med orginalnavigatorn eftersom den fortsätter att hålla reda på var bilen är med hjälp av hur hjulen rullar. Oslagbart.... men dyrt, javisst.
VolvoB20 skrev:pegee menade väl iofs att MEDANS han är I tunneln så måste han göra ett vägval och detta blir ju svårt med en lös navi, då hjälper det ju inte att den är blixtsnabb att koppla upp sig igen EFTER man har kommit ut ur tunneln, då är det ju redan för sent... Antar att det var det du menade pegee?pegee skrev:Det finns en grej som gör en orginalnavigator oslagbar och det är att den också är kopplad till bilen. Det iinebär att navigatorn fungerar även i tunnlar och vid dålig mottagning. En lös navigator fungerar skitdåligt i de lägena.Så var det förr, då behövde man assisans av hur hjulen rullande, men har inga sådan problems längre.
Jag var i Stockholm för ett tag sedan med min navigator. Det fungerade inte alls. Ner i en tunnel med fem olika avfarter. Totalt borta!! Ut på andra sidan och nya instruktioner "Gör en U-sväng nu".
Detta händer inte med orginalnavigatorn eftersom den fortsätter att hålla reda på var bilen är med hjälp av hur hjulen rullar. Oslagbart.... men dyrt, javisst.
Min nya lilla mobila navi sstartar och låser på nolltid. Så fort man sticker ur näsan ur tunneln så är positionen låst.
Tog med den på resan till USA och inte ens mellan skyskraporna hade den några som helst problem att hänga med.
Jag hatar att bli låst till bilen för navin är integrerad. Nu sitter jag vid datorn och och kollar vart det ska köras. Planerar och lägger upp allt i navin om det är flera mål så amn inte behöver sitta i bilen på morgonen och fnula.
Samma sak på lunchen, ta med navin i fickan och planera efermiddagen.
Och vid dagens slut så kan man föra tillbaka all data, som underlag för reseräkning, kolla rutter osv.
Allt detta är ju totalt omöjligt med en inbyggd navi.
Kanske dålig kontakt, ska försöka […]