Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Skall tilläggas att dom jag snackat med, oavsett aukt. verkstäder eller inte så är detta inte ett vanligt problem, så som det var med äldre modeller med backspegelproblemen!
av NyMaN!
Jocke S. skrev:
Även jag har vidbrus i min förardörr på min V70 -06.....
Intressant! Det är samma fenomen som jag har...

Snackade med kundtjänst på min aukt. verkstad som bad mig kontakta en mekaniker som skulle åka med en sväng och lyssna på bruset (som låter likt en ruta vilken inte är helt stängd) från "omkring" b-stolpen!

Har tyvärr haft fullt upp med sjuka barn, så jag har inte hunnit titta in på verkstan än!
Låter som om vi har exakt samma problem.......
Jäkligt irreterande är det iallafall........& man blir ju knappast mindre irreterad av att Volvoverkstaden inte kan/vill/orka fixa problemet :!: :twisted:

När jag var hos dom första gången hos dom så tycket dom oxå att det var vindbrus......så jag fick en tid så att dom skulle kunna titta på det.
När jag kom för att hämta bilen så sa dom helt plötsligt att det inte var mer vindbrus än normalt!

Jag har åkt/kört 5-6st V70N och aldrigt hört vindbrus i nån av dom, så det kan knappast vara normalt :!:
Det sa dom ju enbart för att dom inte kunde/ville lägga ner nåt jobb att lösa problemet.

Ska försöka med en annan verkstad när jag har möjlighet.....om dom inte heller lyckas fixa det så kan man ju börja fundera på hur man ska gå vidare med det.
Nån som har några förslag isåfall?
av pjo65
Tony_BRU skrev:Hej,

Har nu monterat listerna, fungerade utmärkt även på en S80, bruset är nu borta.

8 SEK styck känns som en bra investering...

Mvh
Tony
Hej Tony!
Har samma problem som du hade på min S80-99 och jag har lite frågor:
1: Är det list med artikelnummer: 30649094 du använt?
2: Vilken årsmodell av s80 monterade du på?
3: Var det krångligt? Eller var det bara lossa kåpan (i kupen), skruva bort, koppla loss spegeln?
Tacksam för svar
/Patrik
Användarvisningsbild
av Dede
henka35 skrev:Problemet finns även på -05:or. Vi har de på några av våra V70 D5 AWD på jobbet.

/Henrik
Är det spegeln som är boven på era -05:or?
Har också väldigt mycket vindbrus från passagerardörren men jag tycker det låter uppe vid hörnet mot B-stolpen som andra också verkar ha problem med.
av pjo65
Jag har kollat i vadis ang. denna list men jag kan inte riktigt begripa hur den skall monteras.
Bild
Det är ju artikel 20 som är listen, men skulle någon kunna säga hur den skall monteras?
Tack på förhand.
av pjo65
pjo65 skrev:Jag har kollat i vadis ang. denna list men jag kan inte riktigt begripa hur den skall monteras.
Bild
Det är ju artikel 20 som är listen, men skulle någon kunna säga hur den skall monteras?
Tack på förhand.
Ingen som vet?

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]