- ons 14 dec 2005, 20:32
Det skulle förvåna mig om inköpsorganisationen på Volvo Personvagnar använder sig av olika produktspecifikationer (läs: mätstandarder) när de sätter upp kravspecifikationen på de batterier de beställer av sina underleverantörer.
För att få ett så slimmat flöde som möjligt när det gäller inköpen så har dom säkerligen enats en vilken standard som skall gälla för samtliga startbatterier i deras sortiment.
poan skrev:För min del har jag lämnat den personrelaterade delen av dialogen.Ok, slarvigt formulerat av mig. Så jag ändrar till följande:
Jag vill koncentrera mig på den tekniska.
Dilemmat är att själva referensen till standard styr mätförfarandet. F n är jag lite för lite insatt för att kunna exemplifiera konsekvensen av att använda fel standard. Men jag skall läsa på.
Frågan är inte hur volvo mäter. Frågan är hur jag skall mäta för att kontrollera mitt batteri.
Vid nästa batteribyte skall jag kolla marknaden lite bättre för att se i vad mån det går att finna ett märkesbatteri som ersättning.
Nu är i alla fall frågan löst.
P-O
Det skulle förvåna mig om inköpsorganisationen på Volvo Personvagnar använder sig av olika produktspecifikationer (läs: mätstandarder) när de sätter upp kravspecifikationen på de batterier de beställer av sina underleverantörer.
För att få ett så slimmat flöde som möjligt när det gäller inköpen så har dom säkerligen enats en vilken standard som skall gälla för samtliga startbatterier i deras sortiment.