Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjabo_s
Tycker att det beror lite på hur noga man är och hur mycket jobb man vill lägga ner. Kanske finns bättre sätt att montera dom än som jag gjorde.
av S.t.r.a.n.D
Här är två bilder på Tjabo_s kromringar.

Bild

Bild
av Bossebus
Någon som har tips var det finns "billiga>1000:-" ringar till mätarna? :?:
Användarvisningsbild
av greeeken
VolvoForLife skrev:Här är två bilder på Tjabo_s kromringar.

Bild

Bild

dum fråg men hur fick du in bilderna här?
av Noodles
Du lägger in bildadressen mellan [Img]www.bildadressen.com[/Img] taggarna. :)
Väljer man att citera ett inlägg som innhåller bilder så kommer dom med i det nya inlägget.
Användarvisningsbild
av johnkanon
Er det ikke noen som har step by step. Bilder som viser hvordan du tar av instrument boksen (plastikken).
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:Jag valde polerade ringar och dom var lite mindre än vad själva hålen i ramen är men lagom stora så tavlan med visare passar i. Svårast var att komma igång och få en kant som man typ valsar runt till baksidan av ramen. Alternativet är att limma ringarna men det gillar jag inte.
Var lite större motstånd senare att trycka tillbaka ramen på själva instrumentet när det blev tjockare. Ett råd är att inte stänga skuffluckan efter man gjort bilen strömlös., då gäller det att veta var nyckelhålet sitter då ellåset vill ha ström:) Så för pengarna så får man vara nöjd då det blev mycket snyggare, nästan man känner sig tvungen att uppgradera ratten med.
Vart köpte du dina ringar, och jag vill även se bilder på det hela :)

/L
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:
ER skrev:Jag valde polerade ringar och dom var lite mindre än vad själva hålen i ramen är men lagom stora så tavlan med visare passar i. Svårast var att komma igång och få en kant som man typ valsar runt till baksidan av ramen. Alternativet är att limma ringarna men det gillar jag inte.
Var lite större motstånd senare att trycka tillbaka ramen på själva instrumentet när det blev tjockare. Ett råd är att inte stänga skuffluckan efter man gjort bilen strömlös., då gäller det att veta var nyckelhålet sitter då ellåset vill ha ström:) Så för pengarna så får man vara nöjd då det blev mycket snyggare, nästan man känner sig tvungen att uppgradera ratten med.
Vart köpte du dina ringar, och jag vill även se bilder på det hela :)

/L
Av "Albert" på blocket här Har för mig att Tjabo har samma.
Måste visst fixa fram korten då jag totalt glömt bort denna tråd men då tjabo hade bilder så föll denna i glömska :oops:
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev: Måste visst fixa fram korten då jag totalt glömt bort denna tråd men då tjabo hade bilder så föll denna i glömska :oops:
Klockrent, fram med korten :)

/L

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB[…]

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]