Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

karlskrona_krille skrev:passar i hu 605 med?
Nej den passar absolut inte med Hu650 för den kan inte ta emot radiosignaler alls..... :wink: :wink:
Klart att den passar med din HU650 vad får dej ens att fundera varför? :shock:

Dock skulle jag aldrig använda mej av en FM Sändare då dess ljudkvalitet är av en mycket dålig sådan.

Mvh O.S
karlskrona_krille skrev:passar i hu 605 med? eller vad heter sterion i v70 2005a?
efterföljaren till 603an...

det passar till alla stereo som har möjlighet till vanlig FM radio !
Det är det som är finessen med FM-sändare. Den passar vilken radio som helst. Det spelar ingen roll vilken bilstereo det är eftersom den här sänder ut ljudet med hjälp av en svag radiosignal på FM-bandet, precis som Sveriges Radio eller vad som helst, fast mycket svagare. Signalen är så svag att den inte räcker just mycket längre än till bilens radioantenn. Själva FM-sändaren kopplar man till cigarettuttaget, det finns ju också i alla bilar. Det enda man behöver göra är att ställa en en frekvens på FM-sändaren där ingen vanlig radiostation sänder på den plats man är på. Sedan ställer man in bilens radio på samma frekvens så låter det i högtalarna som om det var rikig radio man lyssnade på.

Jag tänkte på det här med rattknapparna också. Volymen kan man höja/sänka med rattknapparna. Men vill man spola mellan låtarna får man använda fjärrkontrollen, rattknappen för att spola mellan låtarna funkar inte mot FM-sändaren. Å andra sidan funkar den för att byta radiokanal. Och det är faktiskt inte så dumt det heller. Ju mer jag använder den här FM-sändaren destå bättre tycker jag den är.
tjohej skrev:Hej

Här är ett test : http://www2.freefarm.se/fm

Ja, den stödjer olika mappar. Man ska tydligen namnge en map MP3 och sedan kan man ha flera olika undermappar till den.
Går det att köra någon form av "random" funktion. Att den spelar upp låtarna i slumpmässig ordning?
jag har länge velat ha detta och undrar det med, men jag har inte lyckats, kanske inte för att jag är så sämst på att läsa en manual , men knappat har jag gjort men hittar fanemej ingen RANDOM play :(
Verkar ju kanon till det priset. Får köpa mig en jag också :)
Hur är räckvidden på fjärrkontrollen? Går det att sätta sändaren i 12-voltsuttaget i baksätet och styra den med fjärren från förarplatsen? (Har GPS:n sitter fram)

PS. Borde inte denna tråd flyttas till bilstereo-kategorin så fler än vi "V- och S-ägare" kan ta del av det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]