Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CuteStoffe
läste den tråden precis, inge vidar kul.
men hur kollar man att oljepumpen är hel? räcker det men en oljetrycksmätare som visar om oljetrycket sjunker? ska nämligen låna hem en sådan idag.
Användarvisningsbild
av Lilja
Jag hade inte startat den överhuvudtaget.

Åk direkt till en verkstad, skär den där är det deras problem.
av CuteStoffe
en fråga till. oljetryckslampan är den endast till motorn eller också till växellådan och övriga oljor?
Användarvisningsbild
av Nexus
lampan är endast för oljetrycket i motorn.
av *pettson*
CuteStoffe skrev:Vet att man inte har mycket till val, men blir endå fundersam vad det kan vara för fel och vad man kan kolla efter själv.
men varför ens bekymra sej om att kika själv? Om bilen för 2000 mil sedan var genomgången så ska för det första inte dina stift vara igensotade så dom inte går att få ur..
Hursomhelst.. beställ bärgare och få dit bilen. Dom får stå för rubbet.
av CuteStoffe
Nackdelen är att jobbet är gjort utan kvitto. så vet ej hur jag ska gå tillväga, samt bärga bilen till stockholm från varberg så misstänker jag att det blir jag som få stå för kostnaderna för det.
av *pettson*
CuteStoffe skrev:Nackdelen är att jobbet är gjort utan kvitto. så vet ej hur jag ska gå tillväga, samt bärga bilen till stockholm från varberg så misstänker jag att det blir jag som få stå för kostnaderna för det.
Ett jobb gjort utan kvitto.. där allt sotat fast på 2000 mil?..
Vet du vem som gjort detta.. på verkstan?
För han ska ta emot bilen och betala bärgningen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ni gör det nog lite enkelt för er. Inte bara att lämna in och vips betalar firman allt. (kvitto eller ej).

Hur ska Cute tex kunna bevisa att det "nya" felet beror på motorrenoveringen, det kan ju vara någon annan del i motorn som pajjat som inte alls hade med renoveringen att göra. Han har kanske inte köpt en hel motor med full garanti utan bara fått den renoverad.

Sen är det ju ofarligt att kolla trycket med en mätare, han behöver ju ints ens starta/köra bilen, det räcker ju med att dra runt den på starten något för att se om det blir oljetryck på sekunden.
av *pettson*
VolvoB20 skrev:Ni gör det nog lite enkelt för er. Inte bara att lämna in och vips betalar firman allt. (kvitto eller ej).

Hur ska Cute tex kunna bevisa att det "nya" felet beror på motorrenoveringen, det kan ju vara någon annan del i motorn som pajjat som inte alls hade med renoveringen att göra. Han har kanske inte köpt en hel motor med full garanti utan bara fått den renoverad.

Sen är det ju ofarligt att kolla trycket med en mätare, han behöver ju ints ens starta/köra bilen, det räcker ju med att dra runt den på starten något för att se om det blir oljetryck på sekunden.
Vi börjar såhär...
Om du ska ha en liten liten chans att få tillbaka nåt eller nåt fixat ska den som gjort renoveringen utföra jobbet. Du ska inte på nåt sätt dra runt en motor som oljelampan lyser i. MÖJLIGEN kan du skruva bort oljetrycks kontakten för att se om den bryter med lite tryckluft. Detta för att utesluta kontakten i sej.
Vad gäller att köpa nåt utan kvitto helt utan garantier på en volvofirma?
Måste vara en svartaffär av en mekaniker då? Som utförts på fritiden?

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]