Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5-general
höj ljudet på stereon.har du ungar slipper du höra deras gnäll och tjat om godis. nä skämt o sido..jag kan hålla med om att det är såååå störande
med det där plingande ljudet men det är bara att leva med den finns ju där för en anledning.
av Nusse77
Ja, man ska naturligtvis ha bältet på sig. Jag kör aldrig utan bilbältet, förutom väldigt korta sträckor.
Man brukar ju som sagt köra iväg en bit innan man slänger på sig bältet. Eller så åker man ner till macken och köper snus, ca 2 km, max 30 km/h. Vid såna tillfällen är det jobbigt med pipet.
Det vore bättre om det började pipa vid farter över 30 km/h eller efter en viss tid, 2 minuter eller liknande.

Vart sitter den där "högtalaren"?
Användarvisningsbild
av Nexus
Nusse77 skrev:Ja, man ska naturligtvis ha bältet på sig. Jag kör aldrig utan bilbältet, förutom väldigt korta sträckor.
Man brukar ju som sagt köra iväg en bit innan man slänger på sig bältet. Eller så åker man ner till macken och köper snus, ca 2 km, max 30 km/h. Vid såna tillfällen är det jobbigt med pipet.
Det vore bättre om det började pipa vid farter över 30 km/h eller efter en viss tid, 2 minuter eller liknande.

2 km = kort sträcka??? Du vet inte vem du möter!
Jag tror det inte är fel att du har pipandet som tvingar dig att ta på bältet.
Är "huvudet dumt får kroppen lida" kanske du kan råka ut för när du minst anar det!
Användarvisningsbild
av Loner
Nusse77 skrev: Vart sitter den där "högtalaren"?
Sitter inne i DIM.

/L
av Nusse77
Loner skrev:
Nusse77 skrev: Vart sitter den där "högtalaren"?
Sitter inne i DIM.

/L
Kan du fördjupa ditt svar :???:
av Jesper
Seriöst... Dem skojar lite med dig! Löder du bort högtalaren så slutar även tickandet till blinkersen. Testa genom at slå på varningsblinkersen med tändningen avslagen. Testa sedan med tändningen på!

För att få bort bältespåminnelsen krävs en omprogrammering... Har gjorts ibland till Taxi. Vet ej policyn idag.

Mvh
Användarvisningsbild
av Mr H
Nusse77 skrev:Ja, man ska naturligtvis ha bältet på sig. Jag kör aldrig utan bilbältet, förutom väldigt korta sträckor.

Pipa över 7 km/h vore väl i så fall bättre. Det är väl där gränsen går för vad man kan klara av att hålla emot med armarna......
Vad hinner hända på 2 minuter? Du lär ju kunna hinna få upp hastigheten till lååångt över det lagliga, eller köra en betydande sträcka......

Jag håller med om att det är en ruskigt irriterande signal, men den påminnelsen vill jag för allt i världen inte förlora. Den kan rädda mitt liv!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Mr H skrev:

Pipa över 7 km/h vore väl i så fall bättre. Det är väl där gränsen går för vad man kan klara av att hålla emot med armarna......
Vad hinner hända på 2 minuter? Du lär ju kunna hinna få upp hastigheten till lååångt över det lagliga, eller köra en betydande sträcka......

Jag håller med om att det är en ruskigt irriterande signal, men den påminnelsen vill jag för allt i världen inte förlora. Den kan rädda mitt liv!!
Det är väll meningen att den ska vara störande just för att man ska ta på sig bälltet o få tyst på ljudet?
av Garne
Den lilla gaphalsen sitter inne i instrumentet till höger om bränslemätaren, man måste alltså plocka ut intrumenteringen och dela på densamma.
Man kan sätta eltejp över och den blir tystare eller ta bort den helt.
Användarvisningsbild
av Tag_H
Herregud vad ni krånglar till det,
varför inte be volvogubbarna att programera bort plinget vid nästa service ?
väldigt enkelt, jag fick det t.o.m gratis på Bilia
installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med med volvo o[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]