Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dan.Waring
Mattias_F skrev:Håller med tidigare, fast jag valde en välutrustad -05 med 5k mil på mätaren för 220kkr.

Har nu haft den sedan första mars och gnällig svensk som man är "letar"
man riktigt fel på bilen, men peppar peppar inga motgångar här inte.
Förtroendet blir inte sämre av att höra andras erfarenheter här i tråden.
Varför byta från hitlerkälke(BMW) till V70 då?? dessutom D.I.N.K.
Jo ekonomin för den prestandan och komforten såklart!
Bekvämaste bilen jag kört...Pure komfort!!...
Okej...svängradie som en finladsfärja med styrstopp och understyr som en flatbottnad eka...men det är det värt!! 8)
japp håller med om finlandsfärjan!!!! :D :D :D :D
av grabb85
Har kanske inte så jättemycket med tråden att göra men hade en knepig dröm inatt, som va på både gott och ont.

Drömde att sambon hade krockat vår fina V70 d5 och att vi stod inför valet att köpa den nya modellen men då få den ganska ren på utrustning just pga priset eller köpa en 08 classic och då ha mer utrustning. vakna innan det blev något val men fy va ont det gjorde att se sin bil krockad just när man lagt ner så mycket energi och jobb på den.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
grabb85 skrev:Har kanske inte så jättemycket med tråden att göra men hade en knepig dröm inatt, som va på både gott och ont.

Drömde att sambon hade krockat vår fina V70 d5 och att vi stod inför valet att köpa den nya modellen men då få den ganska ren på utrustning just pga priset eller köpa en 08 classic och då ha mer utrustning. vakna innan det blev något val men fy va ont det gjorde att se sin bil krockad just när man lagt ner så mycket energi och jobb på den.

Hhm... har inte haft dessa specifika mardrömmar nu efter att jag skaffade V70n men förut då jag hade 850 T5án så måste jag haft lätt 5 drömmar om att jag kom ut & bilen var stulen.....det jävliga var att ett par av drömmarna kändes så verkliga att när jag vaknade så kände jag en olustkänsla samt en väldigt stark känsla för att springa ner med bollträ´t :( :???: :evil: (hade irl inbrott en gång & bilen stulen 2 gånger).

Vissa drömmer mardrömmar om ormar & skit & vissa som undertecknad att bilen blir stulen :)
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Oj!, undra om det är samma känsla som när man kommer ut på en stor Parkering typ IKEA och man är bergis på var man ställde bilen och klumpen i magen bara växer under de minutrar man söker efter bilen......kanske nån som känner igen sig när man tror bilen är snodd... :-O)
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag är iallafall super nöjd med bromsarna.
från 70 km till 0 på några meter.
Det räddade min bil från att bli påkörd av en jävla BMW tant dom körde in på vägen fst hon hade väjningsplikt.
Användarvisningsbild
av jbmannen
Måste hålla med alla, fast jag har en S60 -03, men lånade kompisens V40 -01 när jag skulle ner till tyskland innan midsommar, vilken skillnad på komfort det är! Absolut inget fel på V40 om du bara åker i stan och kortare turer men på långkörning är det som dag och natt.

//Jbmannen
Användarvisningsbild
av K5054
Idag hämtade jag min silverpärla på Bilia. (Se tidigare, denna tråd).
Verkar verkligen supertrevlig. Och den 12 juli blir det Ditecbehandling :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
K5054h skrev:Idag hämtade jag min silverpärla på Bilia. (Se tidigare, denna tråd).
Verkar verkligen supertrevlig. Och den 12 juli blir det Ditecbehandling :D

Grattis !

Har du några bilder du kan lägga upp?
Användarvisningsbild
av K5054
Få se om jag får fram några... :lol:
av Motörhead
Du får återkomma med en utförlig recension av bilen.
Jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd.

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]

Lövets XC70 -05 - Godkänd!

.. damasken o packningarna är inte gjorda o[…]

Ja, men hade köpt 4x5L av någon av dess[…]