Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
En liten fråga i detta sammanhang för er lite kunnigare. Går kylarvattnet alltid genom värmeväxlaren under körningen? Eller gör den detta först när man sätter på värmen och fläkten?
av glock40sw
För mig veterligen ,i alla moderna bilar cirkulerar kylarvatten hela tiden ,Detta sedan mekaniska reglar ersatts med elektroniska .Värmeregleringen sköts enbart med öppna och stänga spjälar. Rätta mig om jag har fel.
av Dextre
Så där. Det gick väl på ett par timmar. En rekommendation är att ställa på max kyla innan man börjar så flyttar sig armar till spjäll ur vägen.

Men nu till ett nytt problem. Bromsljusen lyser nu hela tiden. Jag måste ha kommit åt något. Suck och stön! Jag hade väl huvudet på pedalen länge. Den var rätt stum men fungerade bra efter start. Eventuellt kan bromsljuskontakten ha fått sig en törn.

Edit: Det var bromsljuskontakten som fastnat på något sätt efter att jag har huvudet på bromspedalen. Den började fungera igen efter att jag motionerat den rörliga toppen som känner av pedalens läge. Kanske jag byter den ändå om den börjat kärva. Den kostar ju inte mycket.

Tack för alla bidrag i tråden.

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]