- tis 23 jan 2007, 20:48
blanda ihop det med allt strul när jag höll på med fälg letande till Fieron. där är den kritiska gränden yttrkanten på fälgen. man bill ha den så nära skärmkanten som möjligt o endå safta på med så bred fälg man hittar
Addekarlsson skrev:jo du har rätt. spårvidden blir oförendrad med ett o samma et på 2 olika breda fölgar.Daddan skrev:ET på V70 är 49. Samma på S60 & S80.Du menar väl ändå ET 43 va? Aldrig hört talas om en V70 med ET 49. Speciellt inte som V70 har samma ET som 960, och jag har då ET 43 på min 960.![]()
CarMan skrev:det blir olika ET, beroende på hur bred fälgen är.Nej men det blir det väl ändå inte? ET bör ju vara samma för det, eftersom ET säger hur mycket en fälg bygger inåt respektive utåt.
Däremot blir antalet mm från fälgkant till anhåll mot nav olika (så klart) beroende på fälgens bredd.
Men ET hävdar jag är samma för det.
Har jag fel, så skyller jag på frusen hjärna pga kallt som *censur* och tar tacksamt emot en förklaring till varför jag har fel.![]()
För övrigt så finns det info i FAQ om detta med ET och fälgar.
Mvh/ Adde
blanda ihop det med allt strul när jag höll på med fälg letande till Fieron. där är den kritiska gränden yttrkanten på fälgen. man bill ha den så nära skärmkanten som möjligt o endå safta på med så bred fälg man hittar