Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holmharenbil
Samma här.
Köpte en beggad givare från en skrot till min V70 -07.

Funkade direkt utan kalibrering eller liknande.
Pris: 120:- för beggad istället för en ny för ca 3000:- på Volvo.
av Maagnuus
Hej
Blev precis medlem här så jag får väl riva upp denna gamla tråden igen :-)

Jag har fått upp felkod " SRS Airbag Service omgående" och fick även såklart anmärkning på detta på besiktningen idag.

Tänkte ge mig på detta själv (aldrig gjort det)
Men har sett en bra video på det och även läst hela denna tråden om det.

Jag har en Volvo S60 från 2001, tror den tillverkades Nov.
Ska jag montera bort den gamla givaren i min bil och ta med till min lokala skrot så jag får rätt art.nr? Och sen efter montering så nollar jag felkoden och testar och kör ett par mil?

Lite orolig också då jag aldrig haft loss ratten på de sättet, om jag kopplar bort pluskabeln så kan jag vara 200% säker på att det inte kommer hända nåt med airbagen?

Tacksam för svar :)
av frippe64
Maagnuus skrev: tor 01 apr 2021, 07:07 Hej
Blev precis medlem här så jag får väl riva upp denna gamla tråden igen :-)

Jag har fått upp felkod " SRS Airbag Service omgående" och fick även såklart anmärkning på detta på besiktningen idag.

Tänkte ge mig på detta själv (aldrig gjort det)
Men har sett en bra video på det och även läst hela denna tråden om det.

Jag har en Volvo S60 från 2001, tror den tillverkades Nov.
Ska jag montera bort den gamla givaren i min bil och ta med till min lokala skrot så jag får rätt art.nr? Och sen efter montering så nollar jag felkoden och testar och kör ett par mil?

Lite orolig också då jag aldrig haft loss ratten på de sättet, om jag kopplar bort pluskabeln så kan jag vara 200% säker på att det inte kommer hända nåt med airbagen?

Tacksam för svar :)
Den här tråden handlar om rattvinkelgivaren, du pratar om airbag...
Vet du ens vilken airbag du har problem med?
av Maagnuus
Fel på antisladd systemet som tidigare personer har fått upp felkod på här har fixat det genom att byta denna rattvinkelgivare, gäller inte det för mig som har felkod på SRS Airbag?
av frippe64
Maagnuus skrev: tor 01 apr 2021, 07:49 Fel på antisladd systemet som tidigare personer har fått upp felkod på här har fixat det genom att byta denna rattvinkelgivare, gäller inte det för mig som har felkod på SRS Airbag?
Utifrån given information är det omöjligt att svara på din fråga.
Vad har du för felkod i SRS?
av Maagnuus
Jag vet inte exakt vilken typ av felkod det är utan bara enbart att det står i informationsdisplayen när jag bläddrar igen mina meddelanden.
av ThomasNygards
Skånesalkin skrev:Någon som har en Rattvinkelgivare till en V70 -05? Betalar givetvis frakten.
Mvh Nicklas i Skåne
Kolla på returbilen i Malmö eller Helsingborg. Skruva själv får visserligen göra.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett l[…]

Svårlösta vibrationer

Har för mig intera i skogås har hunter […]