Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tycker defenetivt du ska fråga vad det var för felkod. felkoden är sifror & bokstäver (hexadecimal)
vet vi felkoden kan vi gissa, ett annat alternativ är ju att boka en felsökning, då får du en felsöknings mekaniker.
om du bara svänger för bi, så är det högst troligt att en % direkt mekaniker tittar på bilen & han har inte samma utbildning
av danne_1313
och föresten är man dyslektiker eller hu det nu stavas så ni får ha litte översende
av danne_1313
han trode att det va nån givare som inte ville hänga med men va ut i garaget häromdan och grejade litte jag gjorde en litten hobby felsökning eller vad man ska kalla det gick runt och kände efter alla slangklämor sam bött ut dom mot nya litte rejälare.samt letade givare som en tock och tog lös och blåste rent och sprutade 556 nu har han gått i 2 dar och har inte dyckt upp igen
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:han trode att det va nån givare som inte ville hänga med men va ut i garaget häromdan och grejade litte jag gjorde en litten hobby felsökning eller vad man ska kalla det gick runt och kände efter alla slangklämor sam bött ut dom mot nya litte rejälare.samt letade givare som en tock och tog lös och blåste rent och sprutade 556 nu har han gått i 2 dar och har inte dyckt upp igen
gissar på turboregler ventilen.
men det är väldigt svårt att gissa, när du inte lämnar samma uppgifter till oss.

förut sa du ju att han föreslog ett olje byte, & nu har han pratat om en givare (turboreglerventil)
av danne_1313
det va svaret jag fick av rolf ericson bil här i borlänge va till en anna mek som har hjälpt mig många gånger som har en identisk bil som mig nästan samma miltal han hade fått bytt nån givare minns inte vad han sa att det va men han tyckte att jag skulle pröva att dra åt slanklämor osv för att se om det vart nå bättre sen blev det litte andra rör och silicon slangar och bättre klammer så nu är det rostfria rör nästan överalt ser snyggt ut inge mer prestanda men snyggt blev det
av danne_1313
vart sitter turbo regler ventilen vad kostar den svårt att bytta osv
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:vart sitter turbo regler ventilen vad kostar den svårt att bytta osv
En liten grej med 3 slangar & en elkontakt som sitter på luftrenaren. kostar ca 700:-
Användarvisningsbild
av CarMan
nu vart jag osäker på om plaseringen är där även på t-6 an
av danne_1313
här kommer numrena på fel koderna p1238 och p1172
Användarvisningsbild
av CarMan
danne_1313 skrev:här kommer numrena på fel koderna p1238 och p1172
det där är inga felkoder från nåpgot volvoferktyg & jag kan då inte hjälpa dig
Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?