- sön 20 nov 2016, 15:37
Även om den går billigare skulle jag aldrig köpa manuell igen. Lågt pris med lite högre förbrukning men betydligt trevligare i stadskörning och mer avkopplande rent allmänt med automat.
10 loppor för kopplingsbyte är rena fyndet idag. Jag byte på min gamla S60 170hk bensinare med dubbelmassvänghjulet och då gav jag 8500kr lokalt till Volvomek verkstad med 20år under bältet, 10k var då "kampanjpris" på Volvo med 12k som ordinarie, det var över 2,5 år sedan så det är inte billigare idag. Svänghjulet i sig kostar runt 8k och "ska" bytas vid minsta misstanke om slitage vid byte av koppling då det brukat få kyssar när kopplingen blir sliten och köpa "nytt" på skroten är ju rena lotteriet.
10 loppor för kopplingsbyte är rena fyndet idag. Jag byte på min gamla S60 170hk bensinare med dubbelmassvänghjulet och då gav jag 8500kr lokalt till Volvomek verkstad med 20år under bältet, 10k var då "kampanjpris" på Volvo med 12k som ordinarie, det var över 2,5 år sedan så det är inte billigare idag. Svänghjulet i sig kostar runt 8k och "ska" bytas vid minsta misstanke om slitage vid byte av koppling då det brukat få kyssar när kopplingen blir sliten och köpa "nytt" på skroten är ju rena lotteriet.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
- By roggabear