Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hotdog
...ok låter ju som om det är batteri man ska byta först. Några förslag på lämpligt batteri?
av Daddan
Volvo original kostade till min bil 883:-.

På biltema kan man köpa batterier för 600:-.
På mekonomen kostar de billigaste batterierna 750:-.

Mitt Volvobatteri höll 6 år. Känns onödigt att titta på något annat märke...
av maf
Hej

Hur löste sig problemet för dig "hotdog"? Jag har precis fått samma problem på vår V70 -01, dvs att tomgången kan vara otroligt ojämn vid start i kallt väder. Dock försvinner inte den gåliga tomgången trots att motorn blivit varm utan den fortsätter att gå konstigt och lätt gaspådrag från stillastående blir också ojämn. Samtidigt flimrar belysningen i instrumentpanelen...

Funderar på om jag ska börja med att byta batteri, be nån kolla på den där VVT:n eller höra mig för ifall det kan ha att göra med ETM som dom pratat så mycket om i media för inte så länge sedan (allt har jag läst mig till i detta forum :lol: ).

Gissar dock att en rejäl långkörning för att ladda batteriet är första åtgärden då bilen bara gått många korta sträckor på sista tiden...

/Magnus
av Daddan
För mig löste det sig med ny programvara, gasspjället och batteriet var boven i dramat. Nu går den kanon (förutom frambromsarna som började gnissla och skrapa nu).
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]