- lör 23 apr 2016, 07:56
andersuw skrev: Bästa avgassystem jag haft på någon bil var det till 855:an. De systemen höll i evighet så när som på det svarta slutröret till T5:an som rostade sönder löjligt fort. Men det var ju bara att sätta på något annat där istället. Man frågar sig varför inte Volvo kunnat fortsätta så när de nu äntligen fått till ett system som höll bilen ut (eller nästintill).Avgassystemen till Volvo 850 och den första V70 serien (innan -00) var nog något av det bästa och mest hållbara som någonsin funnits på en bil. Hade en V70 -97 som hade gått 43 000 mil som det aldrig hade bytts avgassystem på, och det var fortfarande i mycket fint skick när jag gjorde mig av med bilen :D För övrigt, om jag skulle bytt avgassystem idag så hade jag bytt till ett rostfritt. http://www.rakaror.o.se/
wissel skrev:Jag köpte bilen med trasig dämpare(tror jag) men upptäckte efter ett tag att ljudet var fel, hålet var på ovansidan av dämparen. Dom bytte utan knot.OK. Så du fick det på begagnatgarantin alltså. Då är jag med.
Bosatt i Vestre Toten kommune, Norge
Dice, VIDA 2014D
V70 D5 -05
Dice, VIDA 2014D
V70 D5 -05
- By Wallner77