Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av buuyuu
Som jag skrev tidigare så betalade jag 3 000kr. inkl. arbete på Helmia, Karlstad, men det är med kåpa. Jag tog det på självrisken, det kostade lika mycket att betala det själv, men då fick jag låna hyrbil med 80 % av priset, hyrbilsförsäkring. OBS, tillkommer utöver de ovan 3 000 kr. Du får nog räkna med nånstans runt det priset, för en ny. :(
Användarvisningsbild
av Brainy
Var förbi idag. Här ville dom ha 2850kr utan kåpa, 3850kr med.

Så om jag bara lurar ut vad det är för något jag ska beställa så blir det från jb bildemo.

/Anders
av grabb85
Brainded skrev:Nu behöver jag hela armaturen till höger spegel, kåpan är dock hel :lol:
Jag behöver alltså hela höger spegel(inkl glas) förutom kåpan.

Någon som vet vad denna kostar ny?

Försökte söka på bildelsbasen men där har de på yttre backspegel alternativen: Elektrisk, justerbar och manuell. Manuell går ju bort direkt antar jag, är det den elektriska jag ska ha? det är inga träffar på justerbar...

Den enda informationen som jag tycker verkar stå är ej belysning och om det är 7 eller 13kablar. 13 är det om man har infällning och/eller belysning? dvs vilken ska jag ha?

Den ska passa rakt av på bilen i signaturen utan modifikationer av elektronik o dyl, elinfällbara eller med belysning är inte av intresse.

Något särskilt jag bör tänka på när jag handlar?

/Anders
synd att du inte va med om (olyckan) lite tidigare för hade just såna bakspeglar från min bil när jag nyss bytte till elinfällbara med belysning men mitt råd är nog att ringa jb och fråga efter just en sån spegel så får du rätt för alla såna sökmotorer är inte alltid så bra har jag märkt.
Användarvisningsbild
av Brainy
ok, dom vet även hur stort kontaktstycket är på den jag behöver?

Någon som vet hur mycket de brukar ta i frakt?

/Anders
av CANBus
Åhh, synd att jag inte hade en hel spegel då, känns lite som kanske kåpan var ond, :lol: :lol:

Ska jag vara ärlig så spelar det ingen roll om du tar en spegel med minne eller elinfällning, det som är att det är antalet kabelstift som skilljer speglarna åt, och iom att du inte har funktionerna med minne eller elinfällning så berörs ju inte din bil.
Men visst kan det vara roligt med samma "feature" som din egen.
bästa sättet är att demontera spegeln och kontrollera hur många stift du har, sen köper du en sådan.
Användarvisningsbild
av Brainy
Ond kåpa eller j*vligt klantig bilförare, jag vet vilken jag håller på :lol:
Sen så höll ju faktiskt kåpan då smällen tog på glassidan så jag tror inte riktigt på din teori :wink:

Hade helst undivikit att skruva loss den tills jag har en annan att sätta dit men är det enda sättet så gör jag det. Den sitter skruvad från insidan så jag lossar inredningen där antar jag?

/Anders
av CANBus
den sitter med 1st 13mm mutter, men du måste lossa dörrsidan för att komma åt kontaktstycket till spegeln
av NCR
Brainded skrev:Nu behöver jag hela armaturen till höger spegel, kåpan är dock hel :lol:
Jag behöver alltså hela höger spegel(inkl glas) förutom kåpan.

Någon som vet vad denna kostar ny?

Försökte söka på bildelsbasen men där har de på yttre backspegel alternativen: Elektrisk, justerbar och manuell. Manuell går ju bort direkt antar jag, är det den elektriska jag ska ha? det är inga träffar på justerbar...

Den enda informationen som jag tycker verkar stå är ej belysning och om det är 7 eller 13kablar. 13 är det om man har infällning och/eller belysning? dvs vilken ska jag ha?

Den ska passa rakt av på bilen i signaturen utan modifikationer av elektronik o dyl, elinfällbara eller med belysning är inte av intresse.

Något särskilt jag bör tänka på när jag handlar?

/Anders
Dags att skaffa tanten en egen bil? :lol:
Användarvisningsbild
av Bosa
Brainded skrev:Var förbi idag. Här ville dom ha 2850kr utan kåpa, 3850kr med.

Så om jag bara lurar ut vad det är för något jag ska beställa så blir det från jb bildemo.

/Anders
:shock: Lät dyrt det där tycker jag. Kollade för inte så länge sen upp vad det skulle kosta byta till elinfällbara speglar med markbelysning och fick dessa priser:

Art Nr. 30716 660-3 Komplett sats inklusive yttre backspeglar, strömställare och monteringsanvisning version W0310- till V70N kostar 2475:-.
Art Nr 9499 034-8 Mjukvara utan minnesfunktion: 338:- och runt 300:- för arbetet med uppdateringen.
Art Nr. 8691 712-7 Knappsatsen ligger på 60-70:-.
Användarvisningsbild
av Brainy
Kan de ha så stora lokala skillnader eller kollade han på fel? ingick glaset i ditt pris med? Det gick att köpa utan sådant med påstod han.

/Anders
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]