Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bowrider
Om man har en diesel då är det även där bra at uppgradera, Volvo i piteå vill ha 1500:- för en uppgradering.
Användarvisningsbild
av CarMan
bowrider skrev:Om man har en diesel då är det även där bra at uppgradera, Volvo i piteå vill ha 1500:- för en uppgradering.
jag vet inte om din Diesel är tilvarkad utan motorstyrenhet & klimatanläggning ABS m.m. men om den nu saknar dessa saker så behöver du ju ingea uppdateringar.

1500:- ja det var dyrt, troligtvis har du fått pris på en total omladdning itället för en totaluppgradering.
eller så tar dom bara hutlöstbetalt endå, det är ju upp till verkstan att avgöra vad man vill ha för ett vist jobb.
av HA
Följdfråga:

Inkluderar en full mjukvaru-uppgradering även telefonen? Har en telefon i min 01:a och är inte riktigt nöjd med den.. Tänkte att en uppgradering kanske kan hjälpa..?

-H
Användarvisningsbild
av elmuppo
HA skrev:Följdfråga:

Inkluderar en full mjukvaru-uppgradering även telefonen? Har en telefon i min 01:a och är inte riktigt nöjd med den.. Tänkte att en uppgradering kanske kan hjälpa..?

-H
en Full mjukvaru-uppdatering uppdaterar ALLA Noder i bilen som har
gammal mjukvara.

//Branx
av Jan-A
När ska man då välja en total omladdning istf. full mjukvaruuppdatering?
När jag lämna in min V70 på service på Volvobil här i Gbg så fråga jag samtidigt mekanikern om uppgradering av mjukvara men enligt honom är detta bara något man gör om man har fel på något eller är missnöjd med något speciellt sen sa han att det va mycket dyrt och inte värt att göra om man inte hade fel på något som sagt.

så va det inte mer med det blev ingen uppgradering då iallafall, så vad tycker ni? ska man gå vidare med det och kolla upp mer exakta priser och sånt eller ska man va nöjd för igentligen finns det inget speciellt som krånglar eller nåt sånt utan är bara mitt gamla intresse för datorer som spökar i botten man måste ju alltid ha nyaste drivrutinerna även om dom inte gör så stor skillnad.
av Frigge
Jan-A skrev:När ska man då välja en total omladdning istf. full mjukvaruuppdatering?
Total omladdning gör man om man tvingats att byta mer än 1 styrenhet vid samma tillfälle typ. Uppgradering är den enklare varianten man gör på redan befintliga enheter. Det blir inte bättre uppgraderat för att man gör en total omladdning, bara dyrare :cry:
av EvilEd
Försökte få till en "total uppgradering"...

1. Hej, jag skulle vilja göra en en "Total uppgradering" på bilen,
vad kostar det?

2. Hmm...(frågetecken frågetecken)...mjukvaror? Kanske 1400kr

1. Jaha, jag vill alltså ha en "total uppgradering CAN",
inte "Total omladdning" kostar det fortfarande 1400kr?

2. Ja, det gör det....nog.

1. Ok, har läst/hört om att det kostar runt fem hundringen för en total
uppgradering och runt 1400-1500 för en total omladdning.

2. nja.. man kan inte veta, man måste ansluta bilen till utrustningen
innan man vet.

1. Jaha...(frågetecken frågetecken)...tack då vet jag...

Fick ung. samma svar från 3 verkstäder (Bilia), frågar jag fel?
Eller känner någon nån person på nån volvoverkstad I Sthlm
som kan hjälpa mig?

/ed
av Daddan
Jag pratade med Bilia i Lund, de tar c:a 2000 kr för en sådan omladdning/uppgradering. Det är MYCKET varierande priser!

Jag kommer som tur är få detta gjort innan köp!

Mjukvaran är typ gratis som du nog läst, resten är mekanikerpengar.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Bättre att man frågar på artikel nr:

Total upgrade CAN 30677038 (S60/V70/S80/XC90)
Total upgrade MOST 30677039 (XC90)

Total upgrade CAN 30667241 (C30/S40/V50/C70)
Total upgrade MOST 30667242 (C30/S40/V50/C70)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]