Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ByggareBob
Egentligen skulle jag vilja ha nya V70 men jag vet inte om jag vågar köpa första årsmodellen!

Antar att V70 som säljs idag är helt fri från alla barnsjukdomar? Ni som äger senare årsmodeller, hur upplever ni kvalitet i material och driftssäkerhet?
Användarvisningsbild
av Raggz
Jensen skrev:Limited och Active är exakt samma utrustning, dessa två paket är bara omdöpta från en vanlig V70 Addtion.
På bilia så säljer vi just nu Limited 170hk inkl larm och metallic för 239900:-
Tror att det ingick metallic på Limited men som tillval på Active
av Luthor
ByggareBob skrev:Egentligen skulle jag vilja ha nya V70 men jag vet inte om jag vågar köpa första årsmodellen!

Antar att V70 som säljs idag är helt fri från alla barnsjukdomar? Ni som äger senare årsmodeller, hur upplever ni kvalitet i material och driftssäkerhet?
Är själv ingen bilexpert på något sätt, men har i alla fall ägt en 01:a, 02:a och nu en 05:a, och min känsla är att MY05 är den bästa jag ägt hittills. Kanske inte så förvånande att utvecklingen går framåt och Volvo har hunnit lära sig av "barnsjukdomarna" som fanns på tidigare årsmodeller, jag kan bara varmt rekommendera V70 i dess nuvarande design, hur 08:orna kommer att bli är ju fortfarande frågetecken bakom...
av Moody
Raggz skrev:
Jensen skrev:Limited och Active är exakt samma utrustning, dessa två paket är bara omdöpta från en vanlig V70 Addtion.
Tror att det ingick metallic på Limited men som tillval på Active
Såg att det numera även på Upplands motor (lokala volvo åf) ingår metallic i Active ed. för 239000
av Moody
Vad jag förstår så finns inte Addition längre, motsvaras på MY07 av Kinetic (i princip), så Active edition är helt enkelt en "nettoprissatt" 170 hk Kinetic med begränsade tillvalsmöjligheter
av Mango
Prisnivån har verkligen blivit pressad det senaste året! På Hans Persson Bil i Västerås sålde man nya -06 V70 170hk för 219900kr då man invigde sin nya försäljningshall! "Volvos värde varar" stämmer dåligt för oss som äger äldre bilar som nya kostade 260-270 tusen för 4-5år sen! Även Active Edition -07 170hk med Kinetic+metallic+takvinge som Bilia erbjuder är hyfsat pris! Undrar om det blir något erbjudande på 2,5T-motorn? :roll:

Detta har börjat hända min v70 -12.. b[…]

Som alltid när man får en felkod sparar[…]

Okej 😢 ja de tycker jag med

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]