Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
Hemgårn skrev:Bara det inte blir en i raden av "nya" bilar som ser likadana ut. ;)
Visst handlar nya bilar om nytt utseende delvis men med nya V70/X70 får man en helt enkelt modernare bil under skalet också. Dagens v70 känns verkligen föråldrad ut inuti om man kommer in i den från en ny S80 eller S40/v50.
Det handlar om körkänsla också, dvs grepp,styrning etc...
Polarn har en S80T6 och testade nya S80 med SI6'n he,he han bara flinade efter testturen, hellre det än gråta tyckte han satte sig i sin gamla bil (-05).
Gamla s80'n kändes som en 10 år gammal bil, styrning, fjädring körkänsla är så mycket härligare med nyare teknik.

M
Användarvisningsbild
av Loner
McDonald skrev: Gamla s80'n kändes som en 10 år gammal bil, styrning, fjädring körkänsla är så mycket härligare med nyare teknik.
M
Inte så konstigt, den är ju nästan 10 år gammal nu..

/L
Användarvisningsbild
av Whisky
Någon som vet om den får samma flamsiga, fula och löjligt tunna mittkonsol som finns på nya 40,50 och 80-serien? *brrrrr* :*O/
Användarvisningsbild
av henka35
Och Ja det är bara photoshopbilder i TV. Jag har gjort en egen bild utfrån spionbilderna och tagit delar från nuvarande volvoprogram. Då ser den ut så här om man har lite god fantasi.

Bild

/Henrik
Användarvisningsbild
av Whisky
henka35 skrev:ja, kolla på bilderna som finns på detta forum:
Bläää :*O/
Ja, där såg man ju tydligt den raka tunna plankan till mittkonsol...
Hur i hel&%¤##& kan de fortsätta med den där löjligt flamsiga skärbrädan i inredningen... Det är för mig en gåta!
Användarvisningsbild
av henka35
Håller med dig Whisky. Jag är inte impad över nya S80. Så det blir nog inte en ny V70 för mig. Kanske en XC70 från 06 eller 07 nästa år. Jag tror att det är en bättre bil än den kommande modellen, tyvärr..... :???:
Användarvisningsbild
av Whisky
Klokt resonerat, henka! ...Jag resonerar lika! :wink:
av bult
henka35 skrev:Håller med dig Whisky. Jag är inte impad över nya S80. Så det blir nog inte en ny V70 för mig. Kanske en XC70 från 06 eller 07 nästa år. Jag tror att det är en bättre bil än den kommande modellen, tyvärr..... :???:
Håller helt med, vi hadde tänkt byta upp oss till en s80n nu men efter testturen så vet jag inte om man ska skratta eller gråta, jaja blir en Bmw istället med lite fler pollar i ;-)
Användarvisningsbild
av _Rick_
Vi får nog vänja oss vid P1 looken interiört med den där j-a plankan.

Tror det blir volvos formspråk på alla deras nya bilar.

Jag är inte förtjust i den designen. Däremot är ju tex Y286(?) S80N en ny plattform som är fan så mycket bättre än gamla P2 plattformen när det gäller elsystem och chassi.

Om vi bara fått en snyggare instrumentbräda :)

Antingen får man leva med den nya designen eller byta bilmärke. Jag vet faktiskt inte vad jag skall göra själv. Men det lutar åt en 07:a nästa gång. S60 AWD eller V70 AWD (beroende på familjesituation ;)

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]