Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Pelle-Bäck skrev:Jaha då var det dax igen... :roll:

Satt och funderade ..... var det inte så att 2.5 T motorn kom i och med 03 :shock: ? Eller fanns det 03:or med 2.4T i?

Blir inte klok på detta
2,5t introducerades till modellår 2004 (tillverkades dock from våren 2003). Det finns många 03:or med 2,4t
Användarvisningsbild
av Pelle-Bäck
Tack tack.... Ni regerar!!! :-)-)

Det är verkligen klass på detta forum! :!:

Nu ska jag kontakta säljaren och be honom titta på Chassienummret så är det stora problemet löst!

Som det verkar har jag hittat en sen 02:a eller tidig 03:a med Haldex.
Über lycklig om det nu är så och eftersom säljaren antog mitt bud på bilen.

Tack Moody och Tack CarMan !
Användarvisningsbild
av henka35
MY2002 tillverakades fram till och med v34 2002. Sedan blev det MY2003.
Jag har en av de sista 2002:orna. Den är producerad v34 2002.

/Henrik
av kalle2
Hej

Eftersom du har varit under bilen och tittat finns det en elsladd till slutväxeln så har du en haldex elsladden sitter i framkant på slutväxeln
av Chrille T
ni kanske har klurat ut det redan men jag har en volvo v70 d5 en 02a
o den har dstc knappen tysklands import...sen när vet jag ej,,, all utrustning utan farthållare/skinn/navi
av Frigge
Chrille T skrev:ni kanske har klurat ut det redan men jag har en volvo v70 d5 en 02a
o den har dstc knappen tysklands import...sen när vet jag ej,,, all utrustning utan farthållare/skinn/navi

Ehhh, va ?
Förstår inte riktigt inlägget :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
jag förstår inte heller. det är ju försa saken du skriver i denna tråd
Användarvisningsbild
av Pelle-Bäck
Chrille T skrev:ni kanske har klurat ut det redan men jag har en volvo v70 d5 en 02a

Hmm.. jag tror jag förstår inlägget , men är det en AWD du har?

/Pelle-Bäck
av nep
Ursäkta om jag "lånar" denna tråden men jag har en DSTC/STC-relaterad fråga.
Har precis köpt en V70 2.5T AWD -04. Jag utgick från att den var utrustad med anti-sladd/spinn men efter att ha läst intruktionsboken så inser jag att det inte finns någon DSTC eller STC-knapp där det borde sitta en :shock:

Betyder det att min bil inte är utrustad med anti-sladd/spinn? Kan man eftermontera den funktionen till ett rimligt pris?

//n00b-volvoägare

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]