- ons 06 aug 2014, 19:53
jag har ej köpt ett renoverat jag har köpt ett spjäll från en skrotad v70 som jag vet gick som en klocka innan
Moderator: Moderatorer
zenita123 skrev:bytte spjället idag och nu har jag en tomgång på 1500 varv och bilen rycker fortfarande så nu blir det ner till volvo för att köra in ny programvara o hoppas nu allt blir bra efter dettaNär man bytt spjäll så är tomgången högre en stund tills spjället kalibrerats, så det är i sin ordning. Men om det fortfarande rycker i bilen så är det väl som innan, eller... Hoppas att du bytt till ett spjäll med gul etikett. Är det ett spjäll med vit etikett så skulle inte jag chansa med att kosta på en uppdatering. Det spjället kan säga upp sig viken dag som helst.
pnilz skrev:Varför byta till ett spjäll som kommer att gå sönder det med? Har beställt en kontaktlös sacer som ska in i mitt spjällhus, kostade ca 1000kr med frakt och inget program som behöver laddas in efter det.Precis. Men vad är en "kontaktlös sacer"?
Arnold skrev:Sacer är ett amerikanskt företag som gör en ersättnings TPS till spjällhuset utan att använda fingrar som ligger mot kolbanor, istället använder den magnetisk induktion som tex. en vevaxelgivare för att bedöma öppningsgraden.pnilz skrev:Varför byta till ett spjäll som kommer att gå sönder det med? Har beställt en kontaktlös sacer som ska in i mitt spjällhus, kostade ca 1000kr med frakt och inget program som behöver laddas in efter det.Precis. Men vad är en "kontaktlös sacer"?
Tack för svar. Jag har nu bytt batteriet och […]
Vacuumsugning verkar ha gjort susen. Inget öv[…]