Mobbe skrev:Gotlandsbästa skrev:Mobbe skrev:Min XC70 D5 Aut 2006 med BSR-mappning drar ca 0,86-0,9 beroende på gasfoten och motorvägskörning. ( Dividerar själv antal tankade liter med sträcka enligt trippmätaren)
Intressant. Har en XC70 D5 my06 manuell. Med effektoptimering. Vilken vet jag inte, men säljaren sa att det var det, & den går ruskigt bra :lol: Men jag har lyckats få ner den till 0,74 senaste tankningen, då med dubbdäck. Nu testar jag lite för att se hur lite den kan dra. Men innan nyår så körde jag som vanligt, eller som jag brukar. Då låg förbrukningen på strax under litern. Men jag kör med släp ofta ibland & ibland dröjer det länge innan jag har släpet på igen. Men ska göra ett test detta året & se vad det blir när 2014 är slut :D
Mer intressant! Min display i läge medelförbrukning visar 0,75 liter/mil. Men som jag skrev tidigare , med egen division av tankade liter/körd sträcka hamnar jag på minst 0,86 Hur ser era jämförelser ut?
Färddatorn visar inte snitt på en hel körsträcka, den visar väl snittförbrukningen för dem xx senaste körda kilometerna. (Någon med mer kunskap får rycka in) Men nu visar den 0,51 & då har jag kört dryg 40 mil sedan jag tankade, har kommit till ett streck innan halvtank på dieselmätaren. Men som sagt, jag kör jävligt lugnt nu

Plus att jag har Manuel, kan utan problem ligga kvar på sexan när det går ner till 50-60. Inte något jätte drag iväg sen, men vi har mest 80 på öjn så... :-(O)

Utbildad Styckmästare. Med
Blod från Norrbotten o Estland.