Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ingesjo skrev:Mutter dragare :-)
ingesjo skrev:Glömde fälg kors :-D
Jag har faktiskt aldrig hört talas om 1. "mutter dragare" eller 2. "fälg kors"..

Är 1. en person som drar muttrar efter sig i ett snöre?
2. kanske är en trasig fälg som då ser ut som ett kors?
av ingesjo
Hahaha det är kul med Fredag tjaaa hur ska vi nu ta upp detta till en " högre" nivå ,, jag testar med fälg dragare :-) Sorry för OT
av ingesjo
Tillbaka till topic Man bör nog inte skruva med saker som har 100 % koll på eller man har nån i närheten som kan visa på hur det ska göras.. Exempelvis jag skulle aldrig ge mig på att försöka laga något som har med Air bag att göra... Det som har med säkerheten på en bil att göra ska man nog behandla med största allvar
ingesjo skrev:Tillbaka till topic Man bör nog inte skruva med saker som har 100 % koll på eller man har nån i närheten som kan visa på hur det ska göras.. Exempelvis jag skulle aldrig ge mig på att försöka laga något som har med Air bag att göra... Det som har med säkerheten på en bil att göra ska man nog behandla med största allvar
AAAAAAAAAAAAmen to that (W) (W) (W)
erikn skrev:
Kan gå åt värme för att det ska släppa.
Tänkte precis föreslå det. De gånger jag försökt få loss det där utan värme har det slutat med att man får kapa röret och sätta dit ny nippel samt kona om röret.
Om man måste göra det. Vilket koningsverktyg på Biltema funkar det bra med. Går det med detta billiga?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... tyg-19837/
Arnold skrev:
erikn skrev:
Kan gå åt värme för att det ska släppa.
Tänkte precis föreslå det. De gånger jag försökt få loss det där utan värme har det slutat med att man får kapa röret och sätta dit ny nippel samt kona om röret.
Om man måste göra det. Vilket koningsverktyg på Biltema funkar det bra med. Går det med detta billiga?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... tyg-19837/
Man måste inte göra det bara för att det sälj verktyg på gubbdagis.
Det blir inte rätt bara för att du köper ett verktyg om du gör lite fel så en liten spricka eller antydan till spricka görs i materialet.
Märks inte/du bryr dej inte utan tycker ääää lite skavsår har ingen dött av och skruvar ihop det.
Kan hålla 20 år eller inte när fullt tryck och vibrationer har gjort sitt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]