Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
zenobia skrev:
NCR skrev:Vart är det då? Tycker det är en ganska väsentlig info till oss andra efter 13 sidors inlägg. :D
Eftersom det säkerligen finns folk som också varit på BraBil men varit jättenöjda i lägen där jag varit lika missnöjd så antar jag att det är upp till var och en vilken tekniker / organisation som man trivs med.

Det finns då säkerligen lika många som varit missnöjda med den verkstad som jag nu hittat och blivit nöjd med. Så vad den nya verkstaden heter tänker jag inte berätta helt enkelt. Främst för att det sätter den killen i en knepig situation om BraBil & Co börjar leta och det vill jag inte.
Ok, så att posta 13 sidor med klagomål är ok och sen när du hittar nåt som är bra då är det hemligt? :lol:

Jag kan förstå din tanke men lite mer seriöst hoppas jag de olika firmorna ser på sina arbeten. Några "hämnd-aktioner" lär knappast inträffa, förutom att mecken på Brabil bör få sparken eller en ordentlig skriftlig varning. Jag har redan en meck som jag inte är direkt missnöjd med men alla de andra som inte har det ger kanske inte en sån här tråd speciellt mkt, förutom att man inte åker till Brabil, och dem har du ju inga skrupler att hänga ut.
av zenobia
NCR skrev:att man inte åker till Brabil, och dem har du ju inga skrupler att hänga ut.
Inte det minsta efter vad dom har lyckats med att prestera efter ett besök plus ett återbesök för att fixa det man inte lyckades med den första gången trots fullständigt i kryssat serviceprotokoll. Dessutom är jag fortfarande blåst på spolarvätskan efter två besök hos dom.

Varför skulle jag ens tveka att hänga ut dom menar du?
Senast redigerad av 1 zenobia, redigerad totalt 0 gånger.
av zenobia
Dessutom hängde jag inte ut dom innan sida 13 i tråden och då efter att dom har haft möjlighet att rätt till sina misstag. Dom har haft alla möjligheter att rätta till sina misstag men inte tagit chansen.
av zenobia
NCR skrev:Jag kan förstå din tanke men lite mer seriöst hoppas jag de olika firmorna ser på sina arbeten.
Antagligen lika seriöst som mitt serviceprotokoll där 25% av punkterna bevisligen inte var utförda....
av ermik
CarMan skrev:
ermik skrev:Jag tycker att det är oroande vilken kunskapsnivå dom ibland kan ligga på på verkstäderna. Jag behövde nytt värmepaket i min S70 och ringde fick ett fast pris på 6000:- på Upplands Motor i märsta...

Bytte paketet själv till en total kostnad av 1500:- , den större kostnaden motiverade volvo med att ac´n måste kopplas ur och tömmas, för att man ska komma åt.

Hur förtroendeingivande är det att lämna in bilen på dyra reparationer när dom själva knappt vet hur den skall utföras?

// ermik
ja det låter som den personen du prata med (troligen ej en mekaniker) inte vet hur man byter värmepaket.
priset låter också högt, uppgav du dittt registreringsnummer?
jodå dom fick mitt reg nr...

förmodligen kan mekanikerna mer än kundmottagaren men det skrämmer ju ändå bort kunder när man ger sådana felvisningar.

// ermik
av nevyn
bästa är att snacka med meken direkt...
av Teemu
anser att när man lämnar in en bil på verkstad för åtgärd/service så skall man inte behöva kolla igenom bilen efterhand om meken varit duktig eller inte. Det skall liksom vara en självklarhet med tanke på priserna med. Jag tänker inte serva på den lokala auktoriserade verkstaden någotmer iaf.
Användarvisningsbild
av 58
Nån som såg Insider igår?? Bekräftar mångas teorier....
Användarvisningsbild
av ateist75
58 skrev:Nån som såg Insider igår?? Bekräftar mångas teorier....
Skrämmande! Jag kommer inte att lämna in min bil till verkstad igen om jag inte får vara närvarande när dom utför jobbet.
Det är knappast en slump att det missas så grova fel på 4 bilar av 4 möjliga (insider, TV3). Kvaliten på verkstäderna är verkligen under all kritik. Ni som har pysslat med 6 sigma i produktion t.ex. kan betänka detta

En 99% kvalitetsnivå på flygtrafiken motsvarar 2 misslyckade landningar eller starter per dag på varje större flygplats i världen.....är det något man skulle acceptera :roll:

Om man då överför att att många verkstäder har en kvalitetsnivå som ligger långt under 99% (med 100% menar jag att dom utför en sådan enkel sak som en service till punkt och pricka för att bla. upptäcka begynnande fel) så är det knappt man vågar ge sig ut på vägen igen med tanke på konditionen på dom flesta "full servade" bilar.
Användarvisningsbild
av CarMan
ateist75 skrev:
58 skrev:Nån som såg Insider igår?? Bekräftar mångas teorier....
Skrämmande! Jag kommer inte att lämna in min bil till verkstad igen om jag inte får vara närvarande när dom utför jobbet.
Det är knappast en slump att det missas så grova fel på 4 bilar av 4 möjliga (insider, TV3). Kvaliten på verkstäderna är verkligen under all kritik. Ni som har pysslat med 6 sigma i produktion t.ex. kan betänka detta

En 99% kvalitetsnivå på flygtrafiken motsvarar 2 misslyckade landningar eller starter per dag på varje större flygplats i världen.....är det något man skulle acceptera :roll:

Om man då överför att att många verkstäder har en kvalitetsnivå som ligger långt under 99% (med 100% menar jag att dom utför en sådan enkel sak som en service till punkt och pricka för att bla. upptäcka begynnande fel) så är det knappt man vågar ge sig ut på vägen igen med tanke på konditionen på dom flesta "full servade" bilar.
hur vet du hur många bilr dom lämnet in?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 54
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]