Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Moridin
Även jag sitter med detta problem. drog ut allt och skulle börja få ut axeln. Helt jävla omöjligt, jag satte på muttern högst upp och började banka, rör sig inte en millimeter. Tillslut tänkte jag att nu får det fan vara nog och drog till hårt en gång.. Slutade med att muttern hamna på snedden. Nu har jag slut på idéer hur jag ska få ut fanskapet, vill inte slå den sönder och samman, utan vill kunna sätta tillbaka den för syns skull om den inte börjar fungera. Förslag? Tänker inte köpa en ny i dagsläget.

Har även försökt att få motorn att röra på sig, omöjligt. Sitter som berget.

Kanske även ska tillägga att när jag monterat ut allt, ville jag testa hur motorn lät, så jag satte den på snabb intervall, gick back och lyssnade. Hörde den ticka i snabb takt.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Perc
Samma sak hände för mig. Jag försökte slå ut torkaraxeln men den satt så inihelvete att det krävdes så mycket våld så plastdelarna började gå sönder. Bytte motorn istället.
Användarvisningsbild
av Moridin
Jag har inte lyckats få ut axeln, men jag har fått allt att röra på sig. imorrn ska jag försöka montera ihop skiten så får den gå tills den går sönder. Köpa gärna en av någon här från forumet för en billig peng. Men eftersom att jag bankade på axeln från "fel" sida så kan jag inte sätta fast den sista delen så den ska gå. Måste rätta till den lite med vinkelslip eller liknande.
av svda
Snyggt jobbat, du kanske kan starta serietillverkning. Jag fick inspiration att ta bort och smörja upp eländet innan den börjar trassla.
Användarvisningsbild
av Perc
Snyggt jobbat :D

För mig var det inget fel på plasthjulet utan axeln kärvade vilket gjorde att det gick för trögt så motorskyddet slog av hela tiden.
av d1anny2
Hur fick ni den att fatta var den är? Flyttade över mässingbrickan på baksidan av hjulet till nya. Ändå fattar inte logiken var torkaren är.
av Ribar
Jag väntade med att sätta fast torkararmen. Först fick den gå några gånger utan arm. Då passade jag på att se hur den rörde sig. Sen stängde jag av torkaren och monterade armen.
Det fungerar klockrent.
av d1anny2
Okej. Den är jag med på. Märkliga är bara att när jag kör bakrutetorkaren och plötsligt stänger av, så stannar den pangbom istället för att fortsätta till viloläge.
Någon som upplevt det? Eller är det korrekt? Verkar som att den går till viloläge efter en stund.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 26

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]

Motoroljenivå

Nivån uppdateras bara under körning, 30[…]