Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matzen10
mojja skrev:
haxpet skrev:Aftonbladet gjorde ju en undersökning om det där och dom kom ju fram till att Volvo brinner inte oftare än andra bilar. Men eftersom av femte bil i Sverige är en Volvo så är ju sanolikheten att en Volvo börjar brinna mycket stor. Och Volvo har inte fuskat med säkerheten för att försöka få 5 stjärnor i Euroncap, det har många andra märken gjort.

Jag sa inte att dom brinner oftare bara att alla bilar har sina skräckexempel..

Vill du ha ett till skräckexempel?? Säger bara airbags som utlöses av lite statisk elektricitet..

m.v.h mojja
Jo, det hade Audi problem med! Det skrämde skiten ur t.o.m. biltidningsfolk som skulle provköra dom.

---< Matz
Användarvisningsbild
av jiha
Jag vet att motsvarande audi a4 med 170 hästars diseln kostar 275 000 tusen idag med mera utrustnig än vad jag har i volvon. på dessa 275 000 kan jag räkna in en rabbat på ca 10% vilket gör att priset hamnar på i runda slängar 265 000. O ja det blir min nya bil. Jag byter nu in min volvo som e 6 månader gammal varav den stått på verkstad i samanlagt 2 månader för att få en riktig premium bil o inte någon lossas premium bil.
Sist jag räknade blev 10% på 275.000 mer än 10.000... :roll:
av mojja
jiha skrev:
Jag vet att motsvarande audi a4 med 170 hästars diseln kostar 275 000 tusen idag med mera utrustnig än vad jag har i volvon. på dessa 275 000 kan jag räkna in en rabbat på ca 10% vilket gör att priset hamnar på i runda slängar 265 000. O ja det blir min nya bil. Jag byter nu in min volvo som e 6 månader gammal varav den stått på verkstad i samanlagt 2 månader för att få en riktig premium bil o inte någon lossas premium bil.
Sist jag räknade blev 10% på 275.000 mer än 10.000... :roll:

Därför skrev jag runda slängar :twisted:
av mojja
matzen10 skrev:
mojja skrev:
haxpet skrev:Aftonbladet gjorde ju en undersökning om det där och dom kom ju fram till att Volvo brinner inte oftare än andra bilar. Men eftersom av femte bil i Sverige är en Volvo så är ju sanolikheten att en Volvo börjar brinna mycket stor. Och Volvo har inte fuskat med säkerheten för att försöka få 5 stjärnor i Euroncap, det har många andra märken gjort.

Jag sa inte att dom brinner oftare bara att alla bilar har sina skräckexempel..

Vill du ha ett till skräckexempel?? Säger bara airbags som utlöses av lite statisk elektricitet..

m.v.h mojja
Jo, det hade Audi problem med! Det skrämde skiten ur t.o.m. biltidningsfolk som skulle provköra dom.

---< Matz

Det var mer än vad jag visste..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av camaro69
Ja, om räknar med rabbat så blir det ca 10 000.

Men om räknar med rabatt så blir summan något högre.

:???:

:lol:
av mojja
camaro69 skrev:Ja, om räknar med rabbat så blir det ca 10 000.

Men om räknar med rabatt så blir summan något högre.

:???:

Den fattade jag inte riktigt :?:

m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av camaro69
Fråga Audi eller Toyotaförsäljarna. :wink:

av mojja
camaro69 skrev:Fråga Audi eller Toyotaförsäljarna. :wink:

:D