- fre 19 apr 2013, 17:40
Min bakrutetorkare har nu slutat att fungera. Den stannar strax innan ingången under spoilern (eller vad det nu kallas). Jag har tidigare haft en V70 -00, utan problem (och utan spoiler). Jag tror att problemet är en kombination av den löjliga spojlern och kopplingen till backväxeln. Jag har alltid fällt ut torkaren vid risk för isbildning, men vid körning sen fällt in den. Då har det hänt att den har fastnat mellan ruta och spoiler. Jag tror att problemen beror på att det är för litet utrymme mellan spoiler och bakruta eller att man låter torkaren frysa fast i viloläge, eftersom jag i tråden hört även den varianten.
Volvo är inte längre anpassad för vårt klimat. Nu har jag tagit bort torkaren och då drar motorn runt den tomma axeln. Vilka alternativ finns nu ? Är det ny motor som gäller eller finns det drev att köpa?
Volvo är inte längre anpassad för vårt klimat. Nu har jag tagit bort torkaren och då drar motorn runt den tomma axeln. Vilka alternativ finns nu ? Är det ny motor som gäller eller finns det drev att köpa?