Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Frigge skrev:
_FrEdRiK_ skrev:Är det jämt Volvo Assistans på bilarna om dom är under tre år? Som min 05:a uttagen i början på April......
Ja det är Volvo Assistans 3 år från lev dag.
Ganska många bilar hos bilhandlare idag har ngt omlackat, dom flesta gör ju iordning alla begbilar till ett bra skick.
Vissa lagar alla p-skador o dylikt så en hel del bilar hos bilhandlare är nog lackade någonstans. På gott eller ont är svårt att avgöra,det beror på på lackverkstan om dom är seriösa eller ej. Personligen har jag inget emot en bra omlackad dörr,det tråkiga är ju om det visar sig vara färgskillnad.

/Fredrik
Har inte heller något emot omlackat om det är bra gjort, får förhoppningsvis chans att syna bilen redan den här veckan som kommer. Som tur är så är den inte silverfärgad, det är ju annars en färg som är svår att få att matcha färgmässigt. Tyvärr så är det ju svårt att se om lacken ifråga sitter som den ska så en bil som är omlackad i fronten skulle jag aldrig köpa eftersom här uppe så sandas det hej vilt på vintrarna.
av Frigge
Bosa skrev:
Frigge skrev:
_FrEdRiK_ skrev:Är det jämt Volvo Assistans på bilarna om dom är under tre år? Som min 05:a uttagen i början på April......
Ja det är Volvo Assistans 3 år från lev dag.
Ganska många bilar hos bilhandlare idag har ngt omlackat, dom flesta gör ju iordning alla begbilar till ett bra skick.
Vissa lagar alla p-skador o dylikt så en hel del bilar hos bilhandlare är nog lackade någonstans. På gott eller ont är svårt att avgöra,det beror på på lackverkstan om dom är seriösa eller ej. Personligen har jag inget emot en bra omlackad dörr,det tråkiga är ju om det visar sig vara färgskillnad.

/Fredrik
Har inte heller något emot omlackat om det är bra gjort, får förhoppningsvis chans att syna bilen redan den här veckan som kommer. Som tur är så är den inte silverfärgad, det är ju annars en färg som är svår att få att matcha färgmässigt. Tyvärr så är det ju svårt att se om lacken ifråga sitter som den ska så en bil som är omlackad i fronten skulle jag aldrig köpa eftersom här uppe så sandas det hej vilt på vintrarna.
Silvriga är svårt,väldigt lätt att det blir skillnad. Tyvärr är det lätt att missa innan man ser bilen i en spec vinkel.

/Fredrik
av nevyn
En duktig lackerare fixar silver lätt (har dock sett de som inte gör det, så jag vet vad ni menar)... Jag har sett flera bilar där det inte går att se någon skillnad på det omlackerade.
Användarvisningsbild
av Loner
Förstår inte heller det där med silver.

Dom lackkillar jag pratat med anser att silvermetallic är en av dom lättaste färgerna bättrings/omlacka..

/L
Användarvisningsbild
av Bosa
Ja då har jag varit och kikat på bilen, kunde ärligt talat inte se var det var omlackat. De skador som finns är ett dörruppslag på vänster bakdörr samt på höger främre dörr. Sen var det lite smårepor som går att polera bort. Aluminiumpanelen på förardörren så ser ut som ett månlandskap, full med småbucklor. Ser nästan ut som om någon suttit med en penna och hackat på aluminiumen, den skulle handlaren byta ut vilket han redan upplyst mig om innan jag sett bilen. Är de skador jag hittade på bilen och lite får man förstås räkna med, tycker skicket på den är bra annars.

Hur som helst så får jag förhoppningsvis hämta den nästa vecka så snart är man nybliven ägare till en Rubyröd Volvo V70 2.4 Business -05. :)

Tog bara nio sidor innan jag kom till skott. :D
Användarvisningsbild
av Bosa
Imorgon vid den här tiden sitter jag hos handlaren och byter bil. :)
av Teemu
du är inne på sida 10 nu och bilen är inte bytt ännu... (B)
Användarvisningsbild
av greeeken
Teemu skrev:du är inne på sida 10 nu och bilen är inte bytt ännu... (B)
Fatta hur många sidor mer det blir när han väl bytt den :D :D :lol: :D
av Teemu
hehe...
Användarvisningsbild
av Bosa
Teemu skrev:du är inne på sida 10 nu och bilen är inte bytt ännu... (B)
Jo jag vet, ville ta god tid på mig från början och det känns helrätt nu.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]

B200ft svårstartad

Har du bytt tempgivare eller testat om den beter s[…]

Oj hoppsan, vägmätaren passerade 650000 […]

Trasig Renault Scenic

Renaulten är nu nybesiktigad utan anmärk[…]