- lör 28 jan 2006, 18:06
Frigge skrev:Har inte heller något emot omlackat om det är bra gjort, får förhoppningsvis chans att syna bilen redan den här veckan som kommer. Som tur är så är den inte silverfärgad, det är ju annars en färg som är svår att få att matcha färgmässigt. Tyvärr så är det ju svårt att se om lacken ifråga sitter som den ska så en bil som är omlackad i fronten skulle jag aldrig köpa eftersom här uppe så sandas det hej vilt på vintrarna._FrEdRiK_ skrev:Är det jämt Volvo Assistans på bilarna om dom är under tre år? Som min 05:a uttagen i början på April......Ja det är Volvo Assistans 3 år från lev dag.
Ganska många bilar hos bilhandlare idag har ngt omlackat, dom flesta gör ju iordning alla begbilar till ett bra skick.
Vissa lagar alla p-skador o dylikt så en hel del bilar hos bilhandlare är nog lackade någonstans. På gott eller ont är svårt att avgöra,det beror på på lackverkstan om dom är seriösa eller ej. Personligen har jag inget emot en bra omlackad dörr,det tråkiga är ju om det visar sig vara färgskillnad.
/Fredrik