Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Haha.
Snart hoppar MOD in ;-)
Användarvisningsbild
av wissel
pcarl skrev:Någon som testat en "pirat" torkarmotor?
Var hittar men en sådan ?
Plasthjulet kaputt,motorn går kanon men kan inte få tag i detta f...de plaskugghjul.
Men Piratmotor vore ju kul att testa.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag monterade en "pirat"motor på bilen, fabrikat okänt. Till utseendet identisk med den gamla. Funkar fint. Dock hann den inte gå mer än kanske ett par minuter totalt innan jag bytte bil. :)
av pcarl
Japp, samma här motor går fint men kuggarna på plasthjulet är slitna. Idiotiskt konstruktion.
Har försökt fixa enl förslag som finns här i tråden men så fort det kommer lite motstånd så slirar kuggarna på nytt.
Vägrar köpa ett nytt plasthjul för 500:- + 100:- i frakt.
Bla V-parts säljer just nu torkarmotor för 1600:- (pirat).
av vägkung
Hej!
Väcker liv i tråden igen!

Det verkar var fler som har trasiga s.k "vita drev/plasthjul", och i början av tråden verkade det som om drevet inte gick att få tag i, men läser man sista inlägget innan detta, ja då kan man läsa - Vägrar köpa ett nytt plasthjul för 500:- + 100:- i frakt?
Har volvo helt plötsligt börja sälja dreven nu eller?

Har kollat på Blocket, där finns det nu (17/1) två stycken som säljer renoverade torkarmotorer, man undrar ju om de kan köpa drev billigare, för man kan väl förutsätta att de köpt trasiga torkarmotorer, och helt enkelt bytt dreven, men vad vet jag.
av Xuri
en person med vattenskärningsmaskin hade ju skurit ut dom där bitarna på typ 1 minut max i nylon eller liknande plastmaterial.
dom där dreven kostar inte många kronor å tillverka.
av bjorns
Ok, det kanske var lättare sagt än gjort. Jag plockade isär min motor idag (XC70 -04), och mycket riktigt, drevet är helt nedslitet på ett ställe. Jag tänkte jag skulle CAD:a upp det och printa ett nytt på min Makerbot Replicator, men det sitter ju metallbläck på baksidan som verkar styra motorn på nåt vänster - så det räcker ju inte med ett plastdrev. Bläcken måste till på något sätt.

Frågan är om jag orkar göra det, kanske satsar på en helt ny motor istället. Men det vore rätt snyggt att få det löst lite billigare.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 26
Plåt till S70.

Nån som vet var jag kan få tag i en ba[…]

Jag hittar filmer på bränslefilterbyte […]

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå