Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
camaro69 skrev:Å, vem vill åka Ford Mondeo?

Gör som Ford, köp Volvo :lol:
jag skulle kuna åka mondeo
Användarvisningsbild
av camaro69
Det finns vissa gränser.

Man svär inte i kyrkan.

Man åker inte Ford.

Man åker inte buss.

Man åker hellre Ford än buss.

Där går gränsen.

:lol:

Ingen Ford på våran gård.

Ford = Fordrar Ordentliga Reparationer Dagligen

:lol:
Användarvisningsbild
av 58
250 000:- är oerhört mycke pangar!
billigt & lite pengar är inte samma sak! man måste se vad man får för pengarna.
nämn en bil förutom Volvo V70N som hålit så lågt pris motvad man får!
den har ju inte direkt stigit i pris heller om man kollar nybilspriserna dom 4 siste åren!

vad kostar en Audi eller BMW i motsvarande storlek o utrustning som en V70N för 250 000:- ? går det att ens köpa dom under 300 000:- om man plockar bort allt, så den är mindre utrustad än volvon?

vilken är billig o vilken är dyr

ska du hitta nått mer prisvärt så måste det vara en Ford Mondeo, där får man mycke för pengarna.[/quote]

Jag ska hämta min nya Toyota Avensis på Fredag!! 239000:- för en välutrustad kombi med drag,metalliclack,vinterdäck,och div påhäng. Lägg därtill 3 års nybilsgaranti låga service/ägarkostnader så har du en mycket prisvärd premiumbil med ett oklanderligt kvalitetsrykte. Ford Mondeo skulle jag inte köpa under pistolhot ens!!
av Steff 99
Är Toyota en premiumbil?? :roll:
Då är väl alla Japanska bilar Premium!! :shock:
Toyota är väl ändå en normal bil utan premiumkänsla men till en god kvalite´
Volvo sliter sitt hår för att nå upp till en premiumkvalite´ nivå, men som Mojja ganska klart beskrivit har Volvo stundtals en lång väg att vandra.
Ford kvalite´n lyser tyvärr genom mer o mer på Volvo modellerna.
Så ni som så klart uttrycker motvilja mot Ford får nog byta märke, Volvo är och blir mer o mer Ford. :evil:

Jag lämnar Volvo familjen nu, tröttnat på alla kvalitets problem som så tydligt även framkommer i detta forum oavsätt modell. :???:
av mojja
58 skrev:250 000:- är oerhört mycke pangar!
billigt & lite pengar är inte samma sak! man måste se vad man får för pengarna.
nämn en bil förutom Volvo V70N som hålit så lågt pris motvad man får!
den har ju inte direkt stigit i pris heller om man kollar nybilspriserna dom 4 siste åren!

vad kostar en Audi eller BMW i motsvarande storlek o utrustning som en V70N för 250 000:- ? går det att ens köpa dom under 300 000:- om man plockar bort allt, så den är mindre utrustad än volvon?

vilken är billig o vilken är dyr

ska du hitta nått mer prisvärt så måste det vara en Ford Mondeo, där får man mycke för pengarna.

Jag ska hämta min nya Toyota Avensis på Fredag!! 239000:- för en välutrustad kombi med drag,metalliclack,vinterdäck,och div påhäng. Lägg därtill 3 års nybilsgaranti låga service/ägarkostnader så har du en mycket prisvärd premiumbil med ett oklanderligt kvalitetsrykte. Ford Mondeo skulle jag inte köpa under pistolhot ens!![/quote]

Jag vet att motsvarande audi a4 med 170 hästars diseln kostar 275 000 tusen idag med mera utrustnig än vad jag har i volvon. på dessa 275 000 kan jag räkna in en rabbat på ca 10% vilket gör att priset hamnar på i runda slängar 265 000. O ja det blir min nya bil. Jag byter nu in min volvo som e 6 månader gammal varav den stått på verkstad i samanlagt 2 månader för att få en riktig premium bil o inte någon lossas premium bil.
som klassar in i samma segment som hyndai,opel,mazda,ford som alla e runt 50-70 tusen kronor billigare än motsvarande volvo.

Hade volvon kostat som en hyndai eller mazda så hade jag inte heller klagat över kvaliten i den så att påstå att volvos bilar s40/v50 bilar inte e premium kanske stämmer men då ska dom inte heller kosta som premium.

Motsvarande audi som jag skrev om häruppe kommer kosta mig runt 20 tusen mer i inköps pris men då pga av tillvalet med quattro. Så att jämnföra prislapparna o beskylla den låga kvalit som volvo idag har håller inte.
Finns andra "riktiga" premium märken som håller samma prislapp o verkligen leverar premium.

m.v.h mojja
av mojja
Jag ska hämta min nya Toyota Avensis på Fredag!! 239000:- för en välutrustad kombi med drag,metalliclack,vinterdäck,och div påhäng. Lägg därtill 3 års nybilsgaranti låga service/ägarkostnader så har du en mycket prisvärd premiumbil med ett oklanderligt kvalitetsrykte. Ford Mondeo skulle jag inte köpa under pistolhot ens!![/quote]

Grattis till ditt nya bilköp hoppas att du blr nöjd med det..
Inte för att jag tvivlar toyota har ju bland dom mest nöjda kunderna..
Sen e just avensis kobin djävligt snygg med så det e ju ingen nackdel

M.v.h mojja
av mojja
Steff 99 skrev:Är Toyota en premiumbil?? :roll:

Jag lämnar Volvo familjen nu, tröttnat på alla kvalitets problem som så tydligt även framkommer i detta forum oavsätt modell. :???:

Jag personligen tycker att toyota e mer premium än volvo just nu..
Allt som var skit med toyota förut med skrammel,elfel,dålig isolerade bilar kommer ju nu igen i volvo bilarna,

Men toyota har lärt sig av sina misstag o fixat till sina brister och fel
på dom senare årena har dom verkligen gjort väldigt många fina och kvalit bilar.

Men vad har volvo gjort dom senaste årena?? Bara sparat o snålat in på allt som dom kunnat och därför har dom även levererat ut skit till sina kunder som verkligen börjat tröttnat.

Och jag vet att jag inte e den enda som tröttnat på volvo för tillfället.

m.v.h mojja
av matzen10
Mmm.., läste för ett tag sen i AMS (AutoMotor&Sport) att Toyota var ett av de märken som återkallades mest för att åtgärda brister. Ska leta på tidningen vid tillfälle så jag kan citera och vara mer utförlig med källhänvisning.
Men visst är kvaliteten god hos Toyota & Honda ändå. Men inte är den upplevda känslan Premium?! Jag har inte ägt någon Toyota men min morbror har haft märket sedan -77 och bytt var 3:e år; Corolla, Tercel, Camry. Ingen av modellerna har (enligt mig) haft väl anpassade inredningsdetaljer (en hel del gnek från plastbitarna) eller gett en härlig känsla i växellänkaget. För att inte tala om den symaskinssurrande motorn. Men det har varit väldigt sällan som bilen har strejkat.. Och bensinräkningen blir inte stor.
Möjligen är Avensis en mer Premiumbil? Har inte kört någon sådan själv men berätta gärna ni som vet.

---> Matz
av haxpet
Jag har kört en Toyota Avensis. Men man sitter inte lika bra som i en Volvo, och den kändes inte lika bra som en Volvo i detaljkvalitet osv. Men säkert är det en bra bil som sällan går sönder.
av jbl
Har inte kört men väl sett nya avensis kombi med stora dieseln. Tycker nog att den ser tilltalande ut utvändigt. Invändigt är jag mer tveksam. Men motorn verkar vara en guldklimp. Snål och stark med 175hk tror jag det är samt 400nm i vrid.

Motorn kan jämföras med Volvos D5:a men skillnaden är att det blir mycket billigare med toytan.

Men jag är helnöjd med min Volvo. Börjar den inte bråka allt för mycket så ska jag ha den kvar länge.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER