Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Fortfarande vet jag inte om Mojja har en V50, men jag tror det (V50 har aldrig lanserat som en premiumbil & dom håller heller inte samma klass som tilexempel V70)

på V50 finns det en bricka på en av hjulbultarna (en på varje nav) som på fabriken sätts dit för att hålla kvar broms skivorna.
har man nått annat än orginal fälgar så ska brickan tas bort, annars blir anliggnings ytan felaktig & skivor o nav kan bli skeva.

påV50 sitter CEM vid fötterna på passagerar platsen fram så man kan nästan sparka på den.
om Can förbindelsen bryts kan trokarna börja att gå konstant & orsakan kan vara en kontakt som ej är i, eller et backat stift.
av haxpet
mojja skrev:
jo då jag vårdar volvon ömmare än tösen hon blir tvättade 1ggn i veckan
hon får ny olja var 1000 mil på volvo verkstad bara för att det ska finnas med stämlat.

Jag köper smycken till henne varje månad, Däck o fälg har hon redan 3 par så att hon ska känna sig fin,, Ett kjolpaket som ligger o väntar så att den kan känna sig vårfin när solen kommer fram..

Hon har redan efter 6 månader blivit rekondad inv 3ggr utv 1 ggn. Allt för att hålla bilen i toppskick,
Bilen får aldrig stå o leka med andra bilar vid stora kundparkeringar så att ingen kan smälla upp en dörr i henne.

När det e kallt ute får hon bränslevärmaren aktiverad så hon inte ska frysa o må dåligt av kallstarterna,,

Ja vad ska man säga jag försöker verkligen ta hand om bilen o hålla den ren o fräch..
Men den djävlas ju bara mest hela tiden,, Fick ju ha kvar den hemma på gården i en vecka o känna mig nöjd o glad innan den skulle in igen,

Så tro inte att jag misshandlar bilen eller vanvårdar den. Jag e en pedant vad det gäller min bil.
Men denna bil gör inte annat än djävlas,,

m.v.h mojja
Låte ju helt ok. Men om man behandlar bilen som en dam så kanske den beter sej därefter också. :D Du vet, får huvudvärk när man vill ha kul. :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
Kena skrev:Är det vi konsumenter som ska vara kvalitetsansvariga åt Volvo? Ska man vara en tillverkare av premiumbilar så måste servicen också hålla premiumkvalitet. Har man ett fel på bilen (som man slängt upp en kvartsmiljon på) och den inte gått allt för långt ska man bara inte bli nonchalerad av de som servar bilen med undanflykter som att "kör vidare till den stannar helt och hållet"som jag själv varit med om. Jovisst stannar helt och hållet, hur kul är det när det är -20 och du har miltal till närmaste ställe att värma dej på? Självklart kan/ska det bli fel även på bilar men man ska få hjälp när man behöver. Inte undra på att japanerna börjar ta betalt för bilarna, folk vet ju om att servicen hålle toppklass.
har du inte lagt ut mer än 250 000:- så har du ju uppenbarligen köppt en ganska billig bil!

självklart har Volvo stora kvalitets kontroller själva & det är inte många bilmätrken som tar så stort ansvar som volvo gör om något trots allt inte är till belåtenhet, eller om något blivit fel på kundens bil.
Jag tycker du ska prova ett annat Premium märke så får du se hur det är (gräset är inte grönare på andra sidan)
Användarvisningsbild
av camaro69
Carman.

Gräset är grönare på andra sidan, speciellt när det gäller vackra damer. :wink:

:lol:
av mojja

har du inte lagt ut mer än 250 000:- så har du ju uppenbarligen köppt en ganska billig bil!

självklart har Volvo stora kvalitets kontroller själva & det är inte många bilmätrken som tar så stort ansvar som volvo gör om något trots allt inte är till belåtenhet, eller om något blivit fel på kundens bil.
Jag tycker du ska prova ett annat Premium märke så får du se hur det är (gräset är inte grönare på andra sidan)

Sist jag kollade löne specen jag fick så ansåg iallafall jag att 250 000 kr/netto var mycket pengar..

Jag vet inte vad ni som volvo mek tjänar men det motsvarar nästan min årslön i netto.

Sen att du carman påstår att man köpt en billig bil när man lagt 250 000kr o äger bilen själv o inte banken tycker jag e ganska lågt.

Vad kostade din bil o vad kör du? s80 v8 Eller kanske en xc90 v8a?
Användarvisningsbild
av Bosa
CarMan skrev:

V70 Classic 170hk med Momentumpaketet hamnar ju på runt 250k, så det är alltså en billig bil och således inte en premiumbil? Är det priset som avgör vilken V70 som är premium menar du, är en V70 med större motor och iom det ett högre pris mer premium än en V70 170hk? Är en turbobil bättre ihopskruvad än en sugis?

Min bil lyckades nog smita igenom kvalitétskontrollen ändå. Personligen är jag kluven vad gäller min verkstads ansvar, å ena sidan har de försökt flera gånger att lösa problemen samt är trevliga(ena problemet löstes faktiskt i Torsdags) men å andra sidan har de ljugit inför Volvo gbg att jag är rörelseförhindrad och inte kunnat tagit mig till verkstaden för att de ska kunna lösa mina andra problem. Visst har jag ett handikapp men inget som orsakat att jag inte kunnat ta mig till jobbet i samma ort som verkstaden befinner sig. Något som jag gjort klart för verkstaden att jag inte tänker backa upp om gbg ringer mig. Personligen känner jag mig faktiskt kränkt av den lögnen och blev ärligt talat förvånad att denna verkstad gjorde något liknande eftersom jag fått ett väldigt gott intryck av dem tidigare. Aja, hur som helst är detta EN verkstad och inte alla.

Men på det stora hela är jag fortfarande nöjd med min bil.
av mojja
haxpet skrev:
mojja skrev:
jo då jag vårdar volvon ömmare än tösen hon blir tvättade 1ggn i veckan
hon får ny olja var 1000 mil på volvo verkstad bara för att det ska finnas med stämlat.

Jag köper smycken till henne varje månad, Däck o fälg har hon redan 3 par så att hon ska känna sig fin,, Ett kjolpaket som ligger o väntar så att den kan känna sig vårfin när solen kommer fram..

Hon har redan efter 6 månader blivit rekondad inv 3ggr utv 1 ggn. Allt för att hålla bilen i toppskick,
Bilen får aldrig stå o leka med andra bilar vid stora kundparkeringar så att ingen kan smälla upp en dörr i henne.

När det e kallt ute får hon bränslevärmaren aktiverad så hon inte ska frysa o må dåligt av kallstarterna,,

Ja vad ska man säga jag försöker verkligen ta hand om bilen o hålla den ren o fräch..
Men den djävlas ju bara mest hela tiden,, Fick ju ha kvar den hemma på gården i en vecka o känna mig nöjd o glad innan den skulle in igen,

Så tro inte att jag misshandlar bilen eller vanvårdar den. Jag e en pedant vad det gäller min bil.
Men denna bil gör inte annat än djävlas,,

m.v.h mojja
Låte ju helt ok. Men om man behandlar bilen som en dam så kanske den beter sej därefter också. :D Du vet, får huvudvärk när man vill ha kul. :lol:
Hehe ja så kan det någ vara men nu var det sista ggn jag tvättade på den bilen o fjäska för den.
Användarvisningsbild
av CarMan
mojja skrev:

Sist jag kollade löne specen jag fick så ansåg iallafall jag att 250 000 kr/netto var mycket pengar..

Jag vet inte vad ni som volvo mek tjänar men det motsvarar nästan min årslön i netto.

Sen att du carman påstår att man köpt en billig bil när man lagt 250 000kr o äger bilen själv o inte banken tycker jag e ganska lågt.

Vad kostade din bil o vad kör du? s80 v8 Eller kanske en xc90 v8a?
250 000:- är oerhört mycke pangar!
billigt & lite pengar är inte samma sak! man måste se vad man får för pengarna.
nämn en bil förutom Volvo V70N som hålit så lågt pris motvad man får!
den har ju inte direkt stigit i pris heller om man kollar nybilspriserna dom 4 siste åren!

vad kostar en Audi eller BMW i motsvarande storlek o utrustning som en V70N för 250 000:- ? går det att ens köpa dom under 300 000:- om man plockar bort allt, så den är mindre utrustad än volvon?

vilken är billig o vilken är dyr

ska du hitta nått mer prisvärt så måste det vara en Ford Mondeo, där får man mycke för pengarna.
Användarvisningsbild
av camaro69
Å, vem vill åka Ford Mondeo?

Gör som Ford, köp Volvo :lol:
Användarvisningsbild
av Bosa
camaro69 skrev:Å, vem vill åka Ford Mondeo?

Gör som Ford, köp Volvo :lol:
Till mitt förtret så såg jag häromdagen att det står Ford inpräntad på en av kontakterna vid lyset i fram. Polaren fick roligt iaf. :D
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17
Solgardin bakdörrar

De som sitter i min XC90 är inbyggda i dö[…]

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER