Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Antigen så kan du inte ta hand om en bil eller så har du fått ett äkta måndagsexemplar.

Min bil går mycket bra. Och visst kan det knaka lite, men det beror oftast på temperaturförändringar. Och jag är 100% säker på att man får mycket för pengarna när man köper Volvo.

Både Audi, BMW och Mercedes är mycket dyrare bilar. Så om det knakar lite mindre i en sådan bil så är det väl inte så konstigt.
av Frigge
Personligen tror jag inte NÅGON biltillverkare kan garantera att en bil inte har någon form av oljud någonstans. Tänk på vilka yttre omständigheter en bil får utstå i form av olika temperaturer osv. Att en Audi eller BMW eller Mercedes skulle vara totalt ljudlösa i alla förhållande är ju inte sant. Dom dras ju med samma bekymmer som andra Premiummärken och kanske rent av fler ibland. Nu är ju detta ett Volvoforum så självklart blir det ju så att det kommer fram vad olika bilar har för oljud men bara för att 4 st här har det betyder ju inte att varenda Volvo har oljud och att det MÅSTE vara ett vanligt fel som verkstan borde kunna hitta oavsett om det låter eller inte när dom felsöker. Som kund MÅSTE man provköra bilen IHOP med en Tekniker eller kundmottagare så man är överrens om var ljudet kommer ifrån, inte bara lämna in den o säga att den låter illa.
Användarvisningsbild
av camaro69
Jaha, vad handlade tråden om från början?

Jo, Pebben som var lätt missnöjd när han jämförde sin R för 500 kakor med en äldre BMW som åkte ifrån honom.

Jag är förbaskat nöjd med min R. Inte en massa strul, går tyst och fint.
Självklart finns det bra och mindre bra bilar.

Jag vill fan inte ha en BMW. Kan dock tänka mig en Audi RS4 eller något annat kul. Men visst f-n skramlar Audi som alla andra bilar.

Sen spårade tråden ur och man skäller på varandra.
Till vilken nytta????

Tagga ner boys. Ni får ju högt blodtryck, och då får ni gå till människoverkstaden. Där får ni sitta i kö hela dagen. Har ni tur, kanske ni får hjälp, vilket år som helst.

Mojja kanske har drabbats av ett måndagsex.

Ett tips till dig Mojja. Lägg din kraft på att häva köpet, och använd dig av konsumentköplagen. Verkstaden har ju haft sina chanser att reparera och enligt ditt förmenande har dom inte lyckats.
Ta gärna hjälp av en jurist som någon motororganisation har.

Tror föga, att det lönar sig att spy galla på Forumet.

Love, peace and understanding.

:D (L)
av Dykaren
Jag tycker det är intressant att läsa turerna kring detta så mojje fortsätt berätta vad som händer här!
Användarvisningsbild
av Bosa
Personligen så är åtminstone jag medveten om att när jag köper en Volvo så är det inte BMW/Mercedes eller Audi-kvalitét även fast Volvo lanseras som premium. Skiljer ju endel i pengar också. Polaren hade en M5 -94 som var tystare i inredningen än min V70 -05 trots att den gått bra mycket längre än min men det är väl två helt olika tänkande vad gäller bilbygge också. Nackdelen med hans M5:a var väl att den blev stulen vilket resulterade i en tids vistelse med en 520 E39 för hans del och även den var tystare trots 15k mil. BMW satsar väl en hel del på känsla medans Volvo kör på säkerhet, de inriktar sig på olika målgrupper helt enkelt.
Användarvisningsbild
av Bosa
CarMan skrev:Men du Mojja. åker du inte V50 ? här diskuterar vi P2 bilar, undrar om inta borde kallas mojje?

det du beskriver låter presis som att du har petat av en av kontakterna på CEM
kondens bildas på dom fläsra bilan med xenon ljus, unde vissa körförhplanden (spelar inge rill viket fabrikat det är)

skivorna slårsig lätt om man monterar felaktiga fälgar på bilen utan att ta bort "brickorna"

handhavande fel från kunderna är ju knapast tilverkaren fel!
Mojje!
Eller så har verkstaden petat av en av kontakterna på CEM?!
Varför hela tiden förutsätta att kunden ljuger/luras? Personligen är jag lyckligt lottad med en verkstad som inte misstror mig hela tiden och jag kan faktiskt förstå de kunder som möter misstro hela tiden att de blir förbannade.

Vilka brickor menar du för fälgarna? Är det centreringsringarna du menar eller? Ska själv byta fälgar till sommaren därav frågan. :)
av mojja
CarMan skrev:Men du Mojja. åker du inte V50 ? här diskuterar vi P2 bilar, undrar om inta borde kallas mojje?

det du beskriver låter presis som att du har petat av en av kontakterna på CEM
kondens bildas på dom fläsra bilan med xenon ljus, unde vissa körförhplanden (spelar inge rill viket fabrikat det är)

skivorna slårsig lätt om man monterar felaktiga fälgar på bilen utan att ta bort "brickorna"

handhavande fel från kunderna är ju knapast tilverkaren fel!
Mojje!

petet av en av kontakterna hur gör man det??? detta hände alltså mig under körning har ju inte varit inne under huven samtidigt som jag sitter o kör.. Det hade ju sett väldigt vackert ut..

Ja och monteringen av mina fälgar gjorde ju volvo verkstaden men det ska väl jag skyllas för att jag var så dum som lät dom göra det???

Nee carman se allt från bägge sidorna som du brukar säga o inse att även verkstäder har fel ibland.

m.v.h mojja
av mojja
haxpet skrev:Antigen så kan du inte ta hand om en bil eller så har du fått ett äkta måndagsexemplar.

Min bil går mycket bra. Och visst kan det knaka lite, men det beror oftast på temperaturförändringar. Och jag är 100% säker på att man får mycket för pengarna när man köper Volvo.

Både Audi, BMW och Mercedes är mycket dyrare bilar. Så om det knakar lite mindre i en sådan bil så är det väl inte så konstigt.

jo då jag vårdar volvon ömmare än tösen hon blir tvättade 1ggn i veckan
hon får ny olja var 1000 mil på volvo verkstad bara för att det ska finnas med stämlat.

Jag köper smycken till henne varje månad, Däck o fälg har hon redan 3 par så att hon ska känna sig fin,, Ett kjolpaket som ligger o väntar så att den kan känna sig vårfin när solen kommer fram..

Hon har redan efter 6 månader blivit rekondad inv 3ggr utv 1 ggn. Allt för att hålla bilen i toppskick,
Bilen får aldrig stå o leka med andra bilar vid stora kundparkeringar så att ingen kan smälla upp en dörr i henne.

När det e kallt ute får hon bränslevärmaren aktiverad så hon inte ska frysa o må dåligt av kallstarterna,,

Ja vad ska man säga jag försöker verkligen ta hand om bilen o hålla den ren o fräch..
Men den djävlas ju bara mest hela tiden,, Fick ju ha kvar den hemma på gården i en vecka o känna mig nöjd o glad innan den skulle in igen,

Så tro inte att jag misshandlar bilen eller vanvårdar den. Jag e en pedant vad det gäller min bil.
Men denna bil gör inte annat än djävlas,,

m.v.h mojja
av mojja
camaro69 skrev: Mojja kanske har drabbats av ett måndagsex.

Ett tips till dig Mojja. Lägg din kraft på att häva köpet, och använd dig av konsumentköplagen. Verkstaden har ju haft sina chanser att reparera och enligt ditt förmenande har dom inte lyckats.
Ta gärna hjälp av en jurist som någon motororganisation har.

Tror föga, att det lönar sig att spy galla på Forumet.

Love, peace and understanding.

Nej spy galla e bara idiotiskt men efter att bilen djävel förstört min skid helg nu så blir jag bara så förbannad,
Jag var på väg till sälen med sambon o ett annat par o fick vända efter 6 mil för att torkar djävlaxxx lagt av, På hemvägen fick vi stanna på varenda mack o göra rent rutan..

Fick hålla oss på avstånd från andra bilar men då tyckter bilarna som e bakom att en kör för sakta o kör om= sprutar upp ett ton salt på rutan,

Så visst andra kanske hade reagerat anorlunda men jag blev riktigt förbannad,

Det sista jag ville var att få detta köp hävt o jag har spytt galla här på forumet,, Men jag har av någon anledning inte blivit förbannad på verkstan än eller på min säljare eller chefen på helmia bil änn.

Jag har kunnat komma in rasande o bara efter att dom sagt hej o undrat vad dom kan hjälpa mig med så har jag lugnat mig= väldigt trevliga och hjälpsamma att ha att göra med.

Men hade jag därimot blivit mött med Carmans attityd av kundmottagaren då hade jag någ varit vansinnig.

Men nu har jag bestämt mig skiten ska antingen säljas omgående eller så ska köpet bli hävt..

m.v.h mojja
av JT
Ni måste älska att citera varandra!
Ser ni inte hur löjligt mycket man måste scrolla sidan för att läsa inslagen!

Skärp er och var vänliga att inte citera så långa stycken, vi andra fattar ändå!
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

@theodorkalin , kan du dela länken till var[…]

Hade loss knappen och mätte på den o[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Laddat mjukvaran i min V60-19 nu och kan bekrä[…]

Service Hyundai I40 -12