Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
mojja skrev:

Skulle vara kul att åka med i en tyst volvo. Måste vara ett måndags ex du fått då standarden e en massa knakande o gnekande i bilen.

Varför kunde inte jag fått ett måndags ex? :twisted:[/quote]

*ASG :-))))) Ja det är ju helt Ok när det är det hållet, tror nog mer på Fredagsex i det här fallet!! Eller annars så har det med att göra att den skulle till Tyskland för det är där den kommer ifrån, en fet Tysk gnäller nog mer än den blyga Svensken.
Senast redigerad av 2 Dykaren, redigerad totalt 0 gång.
av Pebben
CarMan skrev:Vad är en Premium bil?

en premium bil är en bil som har lte "lyxigare känsla i matrial & är lite tystare m.m.
Ja ni vet säkeret.

en premium bil är inte en bil som aldrig går sönder, eller aldrig kan ha ett bygg fel m.m.

håll i sär begräppen, läsningen i tråden är ju löjligt tråkig.
Står det i lagboken eller? Skärpning, det är väl självklart att premium är olika för olika personer. Ex. är en bil som krånglar inte premium för mig även om interiören är gjord av läder och guld. Om den mot förmodan krånglar så skall det åtgärdas utan gnäll och av vänlig och hjälpsam personal. Då kan det vara premium är med krångel. (OBS! Detta är vad jag tycker och andra tycker såklart olika)
Vill även poängtera att det finns säkert kunder som uppfattas som jobbiga och gnälliga. Men som kundmottagare måste man kunna svälja det och bemöta kunden trevligt ändå, kan man inte detta får man helt enkelt byta jobb även om kunden har fel.
Sen är det tråkigt att tonen i denna tråden har blivit så sur med personangrepp och annat, det gör inget bättre. Men en fråga till Carman och Hellrider som jobbar med Volvo och som jag antar kör många olika Volvo. Tycker ni generellt att V70/S60 håller samma klass som Audi, BMW, Lexus etc. med ljudnivå, skrammel, missljud? Kan även sa med Saab i samma skara. Personligen har jag kanske kört 20-30 olika Volvos av V70/S60 och samtliga har skramlat och gnekat lite på ojämn väg.
av Hellrider
mojja skrev:
Hellrider skrev:
mojja skrev: Ja det var för att den inte gick framåt.
Om den blev bra vet jag inte då den fortfarande står på verkstan sen 3 veckor tillbaka.

åker nu i en premium v70 summnun som även den knakar o låter fan.
Åker man över ett gupp blir man ju skraj av oljuden som kommer bakifrån skuffen,

Och hur e min "typ" vill ha kvalitet o saker som funkar?
inte nöjer sig med skrammel o skit i bilen. Vill att bilen ska funka o vara körbar.

Kanske e för mycket begärt av en sketen volvo eftersom det inte e en premium bil. Kunde ju köpt en kia istället då för dom håller ju ungefär samma klass.

Ne börjar vekligen tröttna på vissa av dessa typer på detta forum o jag tror inte jag ´är ensam om det om man läser andras åsikter om samma personer.

Jag kan lugnt eränna att jag köpte grisen i säcken när jag köpte denna bil,

O ni som påstår att dessa fenomen med oljud o gnekande i kupen bara finns i s4/v50 som inte räknas till premium så finns det även i s60n v70n och även i nya s80n men dessa bilar e väl inte heller premium,

Det e bara att provköra vilken som helst av dessa bilar på vanliga svenska vägar o inse att volvo inte håller premium klass i något segment.

Ta t.ex s80n kör den i en vecka vilket jag har gjort det knakar í stolarna motor ljudet från d5an e för hemskt låter som en skördetröska. knappar o reglage känns billiga o.s.v

Sen tar du en bmw 7 serie o kör i en vecka där e det tyst i kupen inga otrevliga och irriterande ljud alla reglage,knappar,instrument stolarna allt e bara tyst inga konstiga oljud ingeet knakande inga irritations moment. Bara ren njutnig. detta e det som e premium.

Har även kört bws nya tre serie i ett par veckor o volvo har då inget att sätta imot denna vagn med s40n o v50n,

Mitt största ekonomiska misstag hitills var att köpa en s40n.

Kan lugnt säga aldrig mera volvo.

// mojja
Nä det är ju klart,har man redan bestämt sig att vara bitter på volvo så blir ju aldrig någon volvo bra.oki så du har inte fått den än,,blev bara nyfiken på det där med turbon.

självklart förstår jag att du blir irriterad när bilen krånglar!

Jag tycker personligen att s40 v50 här helt ok bilar om man står ut med lite mera ljud skrangliga paneler m.m,det är ju ändå en mindre bil.

Men att säga att 60 70 å 80 bilarna inte är fina bilar,då tycker jag inte att man vet vad man pratar om!
Ta du å gå å köp dig en bmw istället å börja klaga på deras forum!
Provkör 60 70 80 bilarna använd sökfunktionen bara på detta forum och sen kan du inbilla dig vidare att dessa bilar e premium.

Inga dåliga bilar väldigt trygga stora bra drftsäkerhet oftast. Bara att tanka o köra men detta gör inte en bil till premium.

Premium e det lilla extra komfort,ljudnivå i bilen, detalj känsla, matrial val.

Premium är inte Knak i stolar,vindbrus i kupen, billigt matrial val, krånglande reglage, Knarr från bälteshållare, knarr från instrument bräda.
o.s.v.

En bil som innefattar alla dessa problem som ovant nämt e inte premium.

Den kan vara hur bra som helst o rulla 50 000 mil men den e inte premium för det.

// mojja
Det säger ju faktsikt inte så mycket om hur bilarna är bara för att folk på det här forumet har problem eller?Går man in på bmw´s forum så bör det ju vara ungefär samma sak där.

Så du menar att så fort någon bil knakar till nånstans är det inte premium?då lär det ju inte finnas någon bil äldre än 2mån den klassen isåfall,oavsett prisklass

Med tanke på hur många bilar det existerar dock så är det ju ganska få som skriver om oljud här!
av Hellrider
Hemgårn skrev:
Hellrider skrev:
Hemgårn skrev: Nä, det har de tydligen inte färdigheterna att klara av. Min V70n -03 Jubileumsbil knakar och har sig och det knäpper till i instrumentpanelen ibland. Det är verkligheten, i en bil som kostar över 200 000kr. Så, sådant är Volvolivet. De som bestämmer har väl haft nån ekonomstrateg som tjänat in (sparat slantar åt direktör'n) en massa stålar genom att ändra monteringsriktlinjer och kvalitet har offrats då underleverantörer bytts ut mot kines/korea-kopior. Heja på.

Andra märken i samma prissegment är betydligt tystare och mer premium än Volvo verkar vara. Det tycker jag är synd. Riktigt synd.
OJJJ då,knäpper den i brädan ibland,vilka världsproblem du har,,om det nu inte är biljetthållaren som vibbar så kan jag ju säga att det inte är något vanligt fel.Du måste väl också fatta att en bmw för en mille kan knaka lite nånstans med eller?Ganska många rörliga delar i en bil,det mesta går att få tyst på men inte allt.
Du, SmellRider, är en idiot. Tamejfan, en redig sådan. *Oh I think I just threw up in my mouth a little bit* Det ska tamejf*n inte knaka i instrumentbrädan på en bilj*vel som kostar över 200 000kr. Det ska inte vibrera i biljetthållaren heller. Du är ju dum i huvet.

Tar "ledigt" från det här mekanikerdagiset där meckarna jaj*vlar besannar alla farhågor. (nåja, inte alla men i allafall de av er som skriver ofta i trådar som dessa) Gag. lås tråden.
Smellrider,det var ju det löjligaste jag hör någon gång,har du så himmla dålig fantasi?

Jag sa ju faktiskt ingenstans att det inte skulle knaka nånstans,däremot sa jag att du skulle lämna in bilen.

Däremot så är min personliga uppfattning att man kan lägga sin energi på annat än att lyssna på något löjligt oljud från brädan!

Men som sagt (bäst jag säger det en gång till så du verkligen fattar)
Vet inte om du redan har försökt få din bil lagad,men lämna du in den och försök fixa till världsprobbet så kanske du lugnar ner dig.

Det förstås om du kan få fram det vid provkörning med teknikern!
av Pebben
Så du menar att så fort någon bil knakar till nånstans är det inte premium?då lär det ju inte finnas någon bil äldre än 2mån den klassen isåfall,oavsett prisklass
Tror han menar knakar ofta... Jag har ett tips: Kör 3st Volvo V70 som har gått mellan 10-15 tusen mil. Sen åker du till Audi och provkör motsvarande A6 så kommer du att förstå vad han menar. Du kan även prova något annat märke ex. BMW, Saab, Mercedes.

Nu säger jag inte att Volvo är dåkiga bilar på något sätt, älskar min bil och tycker den är underbar men synd att inte det där sista sitter där också.
av mojja
Jag kan äntligen säga att jag e nöjd med min bil efter många om och men.

Kan börja med att jag varit bilös nu i tre veckor,

Efter att bilen strulat o inte velat svara på gas o bärgats 3 ggr på under 1 vecka så tog jag kontakt med helimias reklamations avdelning.

Dom skickade ut en kille som tillsammans med mig gick igenom bilen och skrev ner allting som jag inte var nöjd med.

Sen lånade han min bil under en veckas tid o körde själv med o konstaterade att allt jag anmärkt fanns där.

Sedan tog han kontakt med mig frågade om jag påpekat dessa brister för min verkstad och vad dom gjort åt allting.

Sa som det var att dom kikat på det o konstanterat att dom inte kunnat göra någonting åt saken o att det var som det var.

Det tyckte inte teknikern var acceptabelt o tog bilen till karlstad o mekarna där fick ta hand om den.

idag ringer denna jag vet inte vad jag ska kalla honom men Övre verkmästare tror jag e ett passande ord och talade om att bilen e klar och att allt jag påpekat e åtgärdat.

Ända som dom inte kan göra något åt e det lilla knäppande i instrumentpanelen.
Detta gör verkligen inte så mycket o det kan jag leva med då denna person gjort allt som dom andra inte fixat. Och jag tror på att dom gjort ett verkligt helhjärtat försök.

Han passar även på att be om ursäkt för det strul jag behövat utstå. Och erbjuder mig en total rekond o full tank som plåster på såret,

Och vad fick denna person av mig?? Ett väldigt stort förtroende En nöjd kund O kanske en återkommande kund,

Hade detta skötts på detta vis från början hade jag aldrig varit missnöjd o spytt galla över bilen.

Men istället har man väl träffat på verkstadsfolk som tycker att kunden e en stor ídiot som förväntar sig att saker o ting ska fungera..

Sist men inte minst tack Stig olof på helmia bil karlstad.

// mojja
av mojja
Hellrider skrev:
mojja skrev:
Hellrider skrev: Nä det är ju klart,har man redan bestämt sig att vara bitter på volvo så blir ju aldrig någon volvo bra.oki så du har inte fått den än,,blev bara nyfiken på det där med turbon.

självklart förstår jag att du blir irriterad när bilen krånglar!

Jag tycker personligen att s40 v50 här helt ok bilar om man står ut med lite mera ljud skrangliga paneler m.m,det är ju ändå en mindre bil.

Men att säga att 60 70 å 80 bilarna inte är fina bilar,då tycker jag inte att man vet vad man pratar om!
Ta du å gå å köp dig en bmw istället å börja klaga på deras forum!
Provkör 60 70 80 bilarna använd sökfunktionen bara på detta forum och sen kan du inbilla dig vidare att dessa bilar e premium.

Inga dåliga bilar väldigt trygga stora bra drftsäkerhet oftast. Bara att tanka o köra men detta gör inte en bil till premium.

Premium är inte Knak i stolar,vindbrus i kupen, billigt matrial val, krånglande reglage, Knarr från bälteshållare, knarr från instrument bräda.
o.s.v.

Den kan vara hur bra som helst o rulla 50 000 mil men den e inte premium för det.

// mojja
Det säger ju faktsikt inte så mycket om hur bilarna är bara för att folk på det här forumet har problem eller?Går man in på bmw´s forum så bör det ju vara ungefär samma sak där.

Med tanke på hur många bilar det existerar dock så är det ju ganska få som skriver om oljud här!

Hellrider läs mitt inlägg äntligen nöjd med bilen.

Ta lite lärdom om hur en verkstad ska fungera o ni mekare som spelar smarta o kallar kunderna för dittan o dattan kan väl lära er att göra era jobb riktigt och rätt från början..

En mekanikers inkompetns ska inte behöva gå ut över kunden. Kan du inte laga låt någon som kan göra det då,
Isstället för att skylla ifrån sig på att kunden e omöjlig o överkänslig.

//mojja
av Hellrider
mojja skrev:
Hellrider skrev:
mojja skrev: Provkör 60 70 80 bilarna använd sökfunktionen bara på detta forum och sen kan du inbilla dig vidare att dessa bilar e premium.

o.s.v.

// mojja

Hellrider läs mitt inlägg äntligen nöjd med bilen.

Ta lite lärdom om hur en verkstad ska fungera o ni mekare som spelar smarta o kallar kunderna för dittan o dattan kan väl lära er att göra era jobb riktigt och rätt från början..

En mekanikers inkompetns ska inte behöva gå ut över kunden. Kan du inte laga låt någon som kan göra det då,
Isstället för att skylla ifrån sig på att kunden e omöjlig o överkänslig.

//mojja
Japp du har alldeles rätt angående somligas inkompetens å intresse,tyvärr så är det ju så i alla branscher vart du än vänder dig finns det alltid folk som bara är och inte gör sitt yttersta.
Jag kan lova dig att alla mekarna på detta forumet inte är som du beskriver.

Är rädd att du inte riktigt förstår vad vi mekar tycker,fastän vi försökt förklara detta 1000ggr.

Självklart skall bilen lagas till 120% när kunden lämnar den,tyvärr är detta ibland stört omöjligt,fastän man kör bilar hem över natten flertalet ggr!
av mojja
mojja skrev:Jag kan äntligen säga att jag e nöjd med min bil efter många om och men.

Kan börja med att jag varit bilös nu i tre veckor,

Efter att bilen strulat o inte velat svara på gas o bärgats 3 ggr på under 1 vecka så tog jag kontakt med helimias reklamations avdelning.

Dom skickade ut en kille som tillsammans med mig gick igenom bilen och skrev ner allting som jag inte var nöjd med.

Sen lånade han min bil under en veckas tid o körde själv med o konstaterade att allt jag anmärkt fanns där.

Sedan tog han kontakt med mig frågade om jag påpekat dessa brister för min verkstad och vad dom gjort åt allting.

Sa som det var att dom kikat på det o konstanterat att dom inte kunnat göra någonting åt saken o att det var som det var.

Det tyckte inte teknikern var acceptabelt o tog bilen till karlstad o mekarna där fick ta hand om den.

idag ringer denna jag vet inte vad jag ska kalla honom men Övre verkmästare tror jag e ett passande ord och talade om att bilen e klar och att allt jag påpekat e åtgärdat.

Ända som dom inte kan göra något åt e det lilla knäppande i instrumentpanelen.
Detta gör verkligen inte så mycket o det kan jag leva med då denna person gjort allt som dom andra inte fixat. Och jag tror på att dom gjort ett verkligt helhjärtat försök.

Han passar även på att be om ursäkt för det strul jag behövat utstå. Och erbjuder mig en total rekond o full tank som plåster på såret,

Och vad fick denna person av mig?? Ett väldigt stort förtroende En nöjd kund O kanske en återkommande kund,

Hade detta skötts på detta vis från början hade jag aldrig varit missnöjd o spytt galla över bilen.

Men istället har man väl träffat på verkstadsfolk som tycker att kunden e en stor ídiot som förväntar sig att saker o ting ska fungera..

Sist men inte minst tack Stig olof på helmia bil karlstad.

// mojja

Kan bara säga att volvo e det största skräp som tillverkats. 1 vecka ungefär har jag haft bilen nu o den hade funkat hyffsat. Men nu var det dags igen.

Strålkastere släpper in fukt så det bildas kondens. Vindrutetorkarna la precis av från att ha fått världens damp o gått på fullfart även med nyckel urdragen till att inte funka överhuvudtaget..

Skivorna har slagit sig så att det har börjat vibrera vid inbromsning..

Nej detta e den största skitbil som har byggts. Jag kan ärligt tala om att jag hatar min bil över allt annat..

Önskar skiten brann upp så att jag aldrig mer hade behövt se den.,.

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av CarMan
Men du Mojja. åker du inte V50 ? här diskuterar vi P2 bilar, undrar om inta borde kallas mojje?

det du beskriver låter presis som att du har petat av en av kontakterna på CEM
kondens bildas på dom fläsra bilan med xenon ljus, unde vissa körförhplanden (spelar inge rill viket fabrikat det är)

skivorna slårsig lätt om man monterar felaktiga fälgar på bilen utan att ta bort "brickorna"

handhavande fel från kunderna är ju knapast tilverkaren fel!
Mojje!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17
Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]

Får ju hoppas han inte gjorde🙄