Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av winnerbjorn
Hade inte tänkt laga denna själv, även fast jag jobbar med hydraulik dagligen, och är bekant med delarna.. men jag vill bara ha en fungerade bil ;) men ska ringa imorn och höra vad dom tycker man ska göra..
Tack för tipset
Med vänlig hälsning björn
av winnerbjorn
Nu har jag köpt ett splitt nytt ventilpaket med solenider, Modell C, dom flesta jag pratade med sa att det troligtvis är paketet.. så man prövar ju det dyraste först ;) haha, nej men tror ni att detta hjälper? är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Mvh Björn
av flanz
Jag vet en som bytte ventilpaket på en tf 80sc (v70 06-) och den lådan va exakt likadan efteråt. = lådbyte

Och en annan tog isär ventiler och renoverade dom på sin aw 50. Den växlade sämre efter det. = lådbyte
av winnerbjorn
Låter ju Inge bra... Lämnade in bilen på Volvo för en vecka sen, och dom rekommendera styrsystems byte.. Men får väl pröva paketet först , annars kostar alla lameller och slit delar i lådan inte så mycket..

Mvh björn
av winnerbjorn
Tänkte bara säga att ventilpaketet byttes av mig idag, och alla problem försvann, som en helt ny låda! Om nån undrar så ver jag en firma med bra pris på original Ventilpaket, Med vänlig hälsning, Björn Nielsen,
Användarvisningsbild
av mhunter
winnerbjorn skrev:Tänkte bara säga att ventilpaketet byttes av mig idag, och alla problem försvann, som en helt ny låda! Om nån undrar så ver jag en firma med bra pris på original Ventilpaket, Med vänlig hälsning, Björn Nielsen,
Grattis!
Användarvisningsbild
av Jackson75
winnerbjorn skrev:Tänkte bara säga att ventilpaketet byttes av mig idag, och alla problem försvann, som en helt ny låda! Om nån undrar så ver jag en firma med bra pris på original Ventilpaket, Med vänlig hälsning, Björn Nielsen,
Verkligen bra jobbat! GRATTIS !! :D
Användarvisningsbild
av Kaxe
Bytte du ventilpaketet själv? hur lång tid tog detta jobb och vad kostade ett nytt ventilpaket?
av winnerbjorn
Ursäkta väldigt sent svar, nu har vi kört 250 mil med lådan och inte en ända "felväxling", det tid ca 7 timmar, men då var det många raster och funderingar plus att man var extra försiktig

/ björn
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]