Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej igen!

Är det denna delen du menar?
http://www.ladda-upp.se/bilder/berxhsdartqgx/

För den vibrerar när man bromsar, och låter.. Så måste ju helt enkelt vara den.

Vet du om det är någon fara att den är kass? Kan man skita i att byta och köra med bilen såhär, eller är det farligt och man bör byta omgående?
Det är hela den gråa som ska bytas och inget mer?

Med vänlig hälsning, tim
jag tog av nåt bromsrör för att komma åt o få väck servot, trångt som fan, kanske nån lyckats utan men jag såg ingen annan utväg. lite trångt med bultarna inne ovanför pedalerna men inget större jobb annars. jag köpte på returbilen för 250 kr på en lågmilare o s morde ytan där röret går in i servot. om hela tätningen hoppar av blir nog bromsen stum så dumt o köra med det tycker jag.
Hej,
Har inte haft tid eller ork att göra någonting åt det just nu, åkt på en halsfluss och haft 39 graders feber i 1 vecka nu..
Men när jag löst det kan jag skriva här igen..
Känner jag mig rätt blir detta först gjort när det börjar bli varmare ute...
Nu har jag tänkt att ta tag i problemet. Eller ja. Problem och problem. Det är ljudet inne i bilen och utanför bilen som är problemet. Bromsarna funkar som de ska..
Jag har en fråga till er proffs. Vet ni om man man behövs byta bromsservon + huvudbroms cylindern, eller räcker det att byta bromsservon?
Har hittat på en sida (bromsservo) Ate för runt 2000kr
Brickprophet skrev:Nu har jag tänkt att ta tag i problemet. Eller ja. Problem och problem. Det är ljudet inne i bilen och utanför bilen som är problemet. Bromsarna funkar som de ska..
Jag har en fråga till er proffs. Vet ni om man man behövs byta bromsservon + huvudbroms cylindern, eller räcker det att byta bromsservon?
Har hittat på en sida (bromsservo) Ate för runt 2000kr

Är det någon som har erfarenhet eller vet någon som har det, av att köpa från
http://www.fcpeuro.com
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]