Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Esarp
Jag har lödat airbag kablarna utanför kontakten nu? El menar du på annat sätt?
Användarvisningsbild
av Esarp
Just nu e ju airbagen helt bort kopplad. Eller menade du stt man ska löda motståndet mellan kabeln från bilen till kabeln till airbagen?
Eftersom en felkod försvan och en ny kod srs-0042 för hög kapacitans kom så tyder detta på att det saknas en kondensator se mitt förra inlägg. Om denna kondensator ligger vid kontakten eller i SIPS det vet jag inte, där det är en kontakt som man kan koppla ur en airbage så sitter kondensatorn i kontakten Mvh Kurtoua
Kurtoua skrev:Eftersom en felkod försvan och en ny kod srs-0042 för hög kapacitans kom så tyder detta på att det saknas en kondensator se mitt förra inlägg. Om denna kondensator ligger vid kontakten eller i SIPS det vet jag inte, där det är en kontakt som man kan koppla ur en airbage så sitter kondensatorn i kontakten Mvh Kurtoua
Det är ju snarare tvärtom! Om felkoden säger för hög kapacitans så innebär ju det att motståndet/lödning/kablage verkar ha en oönskad (för hög!) kapacitans i systemet och det kan ju rimligen inte lösas genom att lägga till ännu mer kapacitans via en kondensator... det finns ju även en felkod för "För låg kapacitans" men denna är det ju inte i TS fall.
#inli

Så du menar att löda motståndet i kontakten på bilens sida? Förstått de rätt?
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]