Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ghandy
haxpet skrev:Hej

Vad ska du med turbomätare till om du kör en 170 hk S60. Eller har du flera bilar?
Jag har en 200 hk s60 2.4t skulle en turbomätare inte visa nånting på den ?
Och om man nu vill koppla in en turbomätare vilken slang ska man koppla in sig på ? Jag har läst lite överallt och jag har kommit fram till att man ska ta sig in på en vakum slang :=) men om man nu ska koppla in sig i ett T-Kors ska man klippa slangen vid lämpligt ställe för att trycka i t-korset ?
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns en genomföring som passar bra alldeles jämte kopplingspedalen. Den sitter ganska jävligt till, men med lite gymnastiska övningar kommer man åt den..
Trycket tar man sedan vid insugets högra sida (sett framifrån) där det finns en slang man lätt kan kapa och sätta ett t-kors på.

Tänk på att slangar till turbotrycksmätare är ganska så styva och inte gillar att böjas, så ett par vinklade gummianslutningar förenklar jobbet betydligt om man skall snirkla in slangen i instrumentbrädan..

/Thomas
Användarvisningsbild
av C.W.
Funk...kan du lägga upp en bild på var man kan kapa slangen på bästa sätt.
Samt, hur ser genomföringen genom torpedväggen ut? Är det en plast/gummi lucka eller vad?

Tack för hjälpen (H) (W)
Användarvisningsbild
av Funk
Samt, hur ser genomföringen genom torpedväggen ut? Är det en plast/gummi lucka eller vad?
Det är en gummituta, ganska lite. Hur den ser ut vet jag inte för den sitter helt i blindo. :lol: Det är bara att känna sig fram i näreheten av genomföringen till huvlåsvajern.

Skall se om jag orkar ta en bild. Det enda som är riktigt kass på detta forumet är att man inte kan lägga bilder "lokalt" på forumet..

/Thomas
Användarvisningsbild
av wide
songmaker skrev:Finns extra utrustning att köpa annars. (mjukvara) som visar laddtryck mm i färddatorn.
Kan du länka till det?, funkar det bra annars?.... :D
av CANBus
nej det finns ingen mjukvara för det..

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]