Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Så här ser det ut i min V50 i bagaget.

Fästena med kabinhakarna är alltså min konstruktion. Fanns inget förberett. Tillverkaren av väskan är Case Logic och köptes på Mekonomen för tre år sedan.

Det främre facket är perfekt för en matkasse.

Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 StringerBell, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Startkablar och bogserlina har jag tryckt ned i reservhjulet. Där ligger även domkraften. Oljan står numera i garaget. Tidigare hade jag en flaska olja i bilen. Oljenivåsensorn är lite känslig och varnar när det är precis mellan strecken. Nu har jag inte råkat ut för detta eftersom verkstaden bytte en slang som var av och som det läckte ut lite olja från. Hur som helst... oljeflaskan ställde jag bredvid reservhjulet. Där har jag också lite emballageplast. Det är bra att ha om man måste frakta något skitigt. Tar oljan akut slut ringer jag Volvo Assistans. Kylvattnet behöver jag inte heller fylla på eftersom min kylare inte läcker. I lådan under golvet får jag även plats med några verktyg, en träklots att ställa domkraften på, varningstriangel, en filt, fälgkors, handskar plus lite andra småsaker. Spolarvätska fyller jag på hemma. Jag har en fiffig liten lampa som varnar för låg spolarvätskenivå och den börjar varna i god tid innan det är slut. Däremot så har jag ofta en liten enlitersflaska med spolarvätska liggandes i bagaget. Den är bra att ha till mycket, till exempel på vintern om jag vill tvätta av strålkastarna. Jag har en bagagerumsmatta i plast och den är försedd med ett fack på höger respektive vänster sida. Där lägger jag flaskan. Det är en sådan där plastflaska som det vart Brämhults juice i. Drar man åt korken läcker den inte.

Så... alla prylar jag kör runt med får plats under bagagegolvet utan problem och utan skrammel.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]