Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Amazon skrev:Jag har inget behov av att byta bil ofta så länge jag är nöjd, det är därför jag vill ha en bra bil. Tycker priserna verkar ligga ganska så högt för S80 V8, om de är osäljbara så borde de väl gå ner efter ett tag?
Finns säkert en smärtgräns för hur mycke de vill sänka priserna, för de har säkert fått betala bra för dom...

Men lägger du ett skapligt bud så kastar dom säkert bilen efter dig ;)
Användarvisningsbild
av camaro69
Det beror på vad man gillar för körstil.

S60R är mera sport och väghållning. Sportstolarna är helt perfekta. AWD:n helt perfekt i alla väglag. Det är en skön känsla att kunna gasa i kurvorna och det håller i.
Jag är otroligt nöjd med min V70R.

S80 V8 är mer en komfortinriktad gubbracer. V8:an har ett skönt bottenvrid.

Jag vet vad jag skulle välja :D
Användarvisningsbild
av Perc
Det slog mig nyss att nån av årsmodellerna av V8:an har haft problem med något lager som tydligen inte smörjs av motoroljan och går torrt. Kanske värt att kolla upp då man köper?
Användarvisningsbild
av MartinS
Amazon skrev: Tycker priserna verkar ligga ganska så högt för S80 V8, om de är osäljbara så borde de väl gå ner efter ett tag?
Utan att ha följt marknaden allt för väl tycker jag de är ganska låga nu, med nypriset i beaktande.

Vad det gäller lagret var väl det på tidiga V8 i XC90, vilket borde va fixat innan de kom ner i S80, men jag är inte hundra på detta.

/Martin
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det problemet har jag aldrig hört talas om på S80. Däremot på några XC90 V8 -05.

Priset är lågt på S80 V8 tycker jag. Tänk att dom kostade otroligt mycket nya. 700-825 är inte ovanligt nypris för en S80 V8 Executive...
Användarvisningsbild
av Perra83
S80 V8 !!! Mycket snyggare bilar än gamla S60. Ja är nöjd med min classic men S80 med lite extra utrustning skulle ja kunna byta till när som helst.
av KnotVillage
har XC90 V8 och har haft V70R som firmabil. Xc90 känns bra mycket piggare på låga varv.
av Lazy
Har inte kört S60R, men grannen hade en S80V8 och jag fick nöjet att köra den vid ett par tillfällen, och den var fantastisk skön att köra på landsväg/motorväg, med underbart drag och väghållning.

Att den skulle vara svårsåld som vissa här i tråden "tror" stämmer inte här, grannen hade 4st köpare som var intresserade så han fick bra pris för sin.
Användarvisningsbild
av snepo
Ynot skrev:Har inte kört S60R, men grannen hade en S80V8 och jag fick nöjet att köra den vid ett par tillfällen, och den var fantastisk skön att köra på landsväg/motorväg, med underbart drag och väghållning.

Att den skulle vara svårsåld som vissa här i tråden "tror" stämmer inte här, grannen hade 4st köpare som var intresserade så han fick bra pris för sin.
.Fast öset med turbo får man aldrig med en sugmotor.Så det är lite vad man är ute efter.Ett jävla ryck vid ett visst varv eller ett jävla ryck över hela registret som inte är lika häftigt som en turbomotor
av Amazon
snepo skrev:
Ynot skrev:Att den skulle vara svårsåld som vissa här i tråden "tror" stämmer inte här, grannen hade 4st köpare som var intresserade så han fick bra pris för sin.
.Fast öset med turbo får man aldrig med en sugmotor.Så det är lite vad man är ute efter.Ett jävla ryck vid ett visst varv eller ett jävla ryck över hela registret som inte är lika häftigt som en turbomotor
Själv så tycker jag att en sugmotor som utvecklar samma effekt som en turbomotor känns mer kraftfull i och med att effekten kommer direkt när man trampar till.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]