Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
klimpan skrev:har du ingen ladd station i motor rummet? volvo s80 har det i alla fall :P

Jo det sitter en extra plus pol i motorrummet precis som på s80 så det är väl där han har kopplat startbatteriet.
Rättelse:
Har kollat och det är inga problem att komma åt batteriet från insidan, bara att lyfta på luckan i golvet.
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
klimpan skrev:går inte att få ström till bakluckan centrallåset när du får starthjälp ? finns ingen lås där du kan låsa upp med nyckel i bakluckan? dum fråga men man kan ju missa saker ibland:P

Endast öppning med c-lås inget nyckelhål.
Användarvisningsbild
av pean
Efter ha krupit in i backluckan, monterat ur batteriet, laddat det och krupit tillbaka konstaterar jag att det inte var felet.

Bilen är fortfarande tvärdöd, det finns uppenbarligen kräm i batteriet men ingenting verkar fungera förutom innerbelysningen och radion. Instrumenteringen är död, tändningen ger inte ifrån sig mer än ett litet klick.

Jag har kollat alla säkringar men alla är hela.

Jag är helt lost, jag kommer få ringa verkstaden och låta dem bogsera bort fanskapet. Skoj med en bil som enbart står här för att säljas.
Användarvisningsbild
av Vojje
pean skrev: ...det finns uppenbarligen kräm i batteriet ...
Hur har du konstaterat det?
Användarvisningsbild
av pean
för att jag har laddat det och laddaren sa allt gick vägen. Startkablar gjorde heller ingen skillnad så det känns som att problemet ligger någon annanstans.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kan ju vara sa att batteriet är så djupt urladdat och att du har krypström i batteriet pga ex hål mellan cellerna. Kan ladda upp ett sådant batteri men om man kör ett urladdniungstest kommer det att vara dött. Kan du inte plocka batteriet i din friska bil och prova med istället för att köpa.
Användarvisningsbild
av Vojje
pean skrev:Jag får köpa ett nytt batterihelvete.
Äntligen :D . Sådana fanskap säljs t.ex. på B-tema :!:
Backlampa

Jag har en V70 1,6D, 2010,vilken glödlampa ti[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rullat […]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline

Bakluckefjädrar till Fiat Barchetta verkar fu[…]