Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
dom byttte armen och uppdaterade virvelspjället och så hade ett rör lossnat under motorn som dom satte fast igen(det var det som gjorde att den lät konstigt,bilen går normalt igen,det kostade endast 299 kr :)
av basberoende
volvofantast skrev:dom byttte armen och uppdaterade virvelspjället och så hade ett rör lossnat under motorn som dom satte fast igen(det var det som gjorde att den lät konstigt,bilen går normalt igen,det kostade endast 299 kr :)

Låter den hela tiden eller kommer det och går?
av basberoende
volvofantast skrev:det lät inget när moton gick på tongång men så fort man gasade så lät det direkt.

Ok.. Min börjar låta lustigt och tappar kraften lite då och då bara...
av volvofantast
basberoende skrev:
volvofantast skrev:det lät inget när moton gick på tongång men så fort man gasade så lät det direkt.

Hur gick det för dig.
av basberoende
volvofantast skrev:
basberoende skrev:

Hur gick det för dig.

Jodå.. Det gick både bra och dåligt.
Körde direkt och hämtade min nya lmm efter jobbet och rullade in i verkstaden hemma. Började lossa på luftburken och hela den biten medans jag väntade på att koppla bort batteriet. Sedan av en slump så tittade jag på armen till virvelspjället. SE PÅ FAN!! Skiten hade lossnat igen, det var ju det som var felet på min med och inte lmm :evil: :evil: ...
Jaha, va fan gör vi nu då var tanken. Stod och diskuterade lite med farsan om en ev. lösning. Lösningen blev som så här. Bort med armen, fram med den lilla gasolbrännaren då varmluftspistolen hade gömt sig och värmde lite ute där armen delar sig från en pinne till 2 och klämde ihop där lite så att hålet där kulan ska vara blev mindre. Provmonterade på bilen igen, och se på fan. Det blev ett klick och jag fick ta i för att få dit armen, klickade i den på motorn med och provstartade.
Bilen går som en klocka och armen sitter kvar efter 5 km. Det lustiga är att armen hade lossnat för mig tidigare och jag brydde mig inte om den då, då hade jag inte en enda felkod!

Så nu står jag med en spillarns ny Bosch lmm till min bil till ingen nytta ifall han inte kan ta tillbaka den :evil:, någon som vill köpa? :lol:

Dock så återstår felkoden på bilen fortfarande då jag inte har nollat datorn.
av TomasL
Var har du köpt LMM'n?
På Volvo och dom stora reservdelsfirmorna brukar det inte vara något problem att lämna tillbaka om man inte öppnat den.
Om du köpt en Bosch i original Boschkartong så brukar dom vara plomberade med ett lite klisermärke. Är den inte bruten så kan jag inte tänka mig att det skulle vara något problem att lämna tillbaka den.
av basberoende
TomasL skrev:Var har du köpt LMM'n?
På Volvo och dom stora reservdelsfirmorna brukar det inte vara något problem att lämna tillbaka om man inte öppnat den.
Om du köpt en Bosch i original Boschkartong så brukar dom vara plomberade med ett lite klisermärke. Är den inte bruten så kan jag inte tänka mig att det skulle vara något problem att lämna tillbaka den.

Den är köpt på den lokala skroten som nästan enbart numera handlar med nya delar. Problemet är att han beställer via någon agent som i sin tur tar via tyskland. Skulle få besked om vilket imon.

Självklart ligger den i original Boschkartong med helt plomberingsmärke.
av basberoende
TomasL skrev:Får du inte lämna tillbaka den så kan det ju inte vara helt omöjligt att sälja den vidare.

Näe det tror inte jag heller. Han är ganska billig om man så säger också jämfört med volvo...

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]