Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
danneppp skrev:Jag körde förflyttade den mellan två parkeringar bara.
Kanske bara problem med kompressionen. Det brukar lösas med att en skvätt motorolja hälls i tändstiftshålet.
Användarvisningsbild
av Vojje
danneppp skrev:Jag bytte tändstift men fortfarande ingen tändning.
Synd, men så droppade du inte i ngn olja i hålen heller för att skapa lite komp.
Vill minnas att du misstänkte startspärr/larm ett tag eftersom dosan inte fungerade, men det inlägget försvann, eller :???: .

Om du vrider på tändningen, får du ngt felmeddelande i teckenrutan?
av danneppp
Vojje skrev:
danneppp skrev:Jag bytte tändstift men fortfarande ingen tändning.
Synd, men så droppade du inte i ngn olja i hålen heller för att skapa lite komp.
Vill minnas att du misstänkte startspärr/larm ett tag eftersom dosan inte fungerade, men det inlägget försvann, eller :???: .

Om du vrider på tändningen, får du ngt felmeddelande i teckenrutan?
Larmet var mitt fel, en säkring bara. Så det fungerar.

Inget fellmeddelande på skärmen när jag vrider om. Skall det vara vanlig motorolja?

Provade bogsera igång den, upp i 50 kmh och testade starta på 2an och 3an, gick inte det heller. Kan ju vara så att däcken inte får grepp för det är för halt.
Användarvisningsbild
av Vojje
danneppp skrev: Skall det vara vanlig motorolja?
Precis. Samma som du har i motorn, typ. En chansning naturligtvis, men inte dyrare än chansningen med bogsering.
Lycka till.
Om detta inte funkar, måste vi nog ta i med hårdhandskarna :evil: .
av jenzoo
hej,
hur gick det med att starta bilen?
Jag har samma problem. Jag glömde en lampa i bilen så att batteriet dog och efter en uppladdning så vägrar bilen gå igång :cry:
Allt är som vanligt bara att den inte tänder.
Eftersom jag har provat att få igång den så länge nu så har även sotfiltret blivit fullt.
Jag har en v70 2,5
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]