Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Nu verkar det som att det spårar ur fullständigt :( .
Klossar är en sak, men ok från Biltema är att ta det lite för långt.
Jag hoppas att du informerar den eventuella nästa ägaren om att det inte är en äkta Volvo han/hon köper :shock: .
av Provocative
Vojje skrev:Nu verkar det som att det spårar ur fullständigt :( .
Klossar är en sak, men ok från Biltema är att ta det lite för långt.
Jag hoppas att du informerar den eventuella nästa ägaren om att det inte är en äkta Volvo han/hon köper :shock: .
Hör att du är insatt i hur Volvos piratdelar tillverkas. Du verkar även väl insatt i hur ett hydraulsystem fungerar.
Själv har jag packat Volvos orginaldelar i Biltemakartonger. Likaså är jag väl insatt i hydraulsystem och kan bara säga att ett bromssystem är den enklaste varianten du kan hitta. Den viktiga i ett ok är att kolv och hålet håller H7 tolerans. Då det i dag slipas med CNCmaskiner så kan till o med jag hålla nolltolerans på det smäcket med rätt masin i ett garage. Så Volvokvaliten på ok är inte bättre än kvaliten jag hade på oken på mina gamla Sierror. Men som jag sa. Fick på pälsen av orginalfanatikerna.
Ps. Min bil är en S60 T5-01 som gått 19 000mil. Enl Volvo så är värdet på den 17 000kr, Då pratar vi om ihopskruvade Volvodelar som inte ens Volvo anser att det finns Värde i. Så vrf ska jag anse att Volvovärde är nått att ha? O vrf lågga ut tusenlappar på något som är värt 17 000Kr?
Ok, nu vet även jag att bilen är värd mer än vad Volvo vill ge eftersom de inte vill ha in min bil i sin hall.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Biltemas saker är helt ok. Deras sportskivor är jättebra men deras belägg har lossat ifrån metallen. Köper styrleder och k-stag därifrån också. Finns mycket som är jättebra men en del skit också. Du ska köpa de delar du anser fungera bäst på din bil. Volvo orginaldelar håller ju inte alltid bästa kvalité. Tändstift där elektroden trillar ned i cylindern. Volvos framvagnsdelar håller inte alltid högsta kvalité, volvos låsbultar där metallen är så mjuk att slinter man en gång så förstörs bulten. Finns mycket bra och skit med både piratdelar och orginaldelar. Det kan ju sist handla om ekonomi också. Man bör vara toleranta mot de saker man väljer till sin bil.
Användarvisningsbild
av Vojje
Köper man t.ex. en fem år gammal V70 för kanske 150tkr vill man knappast se Biltemamärket lite varstans på bilen.
av Provocative
Vojje skrev:Köper man t.ex. en fem år gammal V70 för kanske 150tkr vill man knappast se Biltemamärket lite varstans på bilen.
Du verkar handla ofta där? Mina ok ser exakt likadana ut som orginal. Vilka delar köper du som får biltemamärken på dem? O som jag just skrev så är INTE min bil värd 150tkr. Max 50. Sedan vill jag få EN bra anledning till att lägga tredubbla priset på en likvärdig vara. Först då kan jag börja lyssna på dig.
Användarvisningsbild
av Vojje
Ingen tvingar dig att äga en Volvo. Tyvärr finns det ingen som kan hindra dig att devalvera både din bils värde och andras genom att undan för undan ersätta äkta volvodelar mot andra av osäker prestanda. Vem vill köpa en begagnad Volvo om det finns risk att man blir stående med haveri bara för att någon snål person hängt på en otillräcklig pirat-kamrem som inte håller. Jag citerar nedan de som vet bäst, alltså Volvo själva.

"Oavsett om du väljer Volvo för dess säkerhet, kvalitet, miljömässighet, design, bekvämlighet eller körglädje vill du alldeles säkert att din Volvo ska förbli en Volvo. Och det blir den bara om den servas professionellt med Volvo Originaldelar, de enda delar som kan leva upp till samma kompromisslösa löften som bilen själv håller.

En Volvo innehåller mer än 5000 delar av högsta kvalitet. Samtliga är gjorda för att passa in i sitt sammanhang och samtestade med resten av bilen. Helt enkelt delar som får din Volvo att fungera optimalt. Om någon av dem skulle behöva bytas ut rekommenderar Volvo att du ersätter delen med en Volvo Originaldel. Det är nämligen bara vid användning av Volvo Originaldelar vi kan garantera både delarnas funktion och säkerhet."
av Provocative
Vojje skrev:Ingen tvingar dig att äga en Volvo. Tyvärr finns det ingen som kan hindra dig att devalvera både din bils värde och andras genom att undan för undan ersätta äkta volvodelar mot andra av osäker prestanda. Vem vill köpa en begagnad Volvo om det finns risk att man blir stående med haveri bara för att någon snål person hängt på en otillräcklig pirat-kamrem som inte håller. Jag citerar nedan de som vet bäst, alltså Volvo själva.

"Oavsett om du väljer Volvo för dess säkerhet, kvalitet, miljömässighet, design, bekvämlighet eller körglädje vill du alldeles säkert att din Volvo ska förbli en Volvo. Och det blir den bara om den servas professionellt med Volvo Originaldelar, de enda delar som kan leva upp till samma kompromisslösa löften som bilen själv håller.

En Volvo innehåller mer än 5000 delar av högsta kvalitet. Samtliga är gjorda för att passa in i sitt sammanhang och samtestade med resten av bilen. Helt enkelt delar som får din Volvo att fungera optimalt. Om någon av dem skulle behöva bytas ut rekommenderar Volvo att du ersätter delen med en Volvo Originaldel. Det är nämligen bara vid användning av Volvo Originaldelar vi kan garantera både delarnas funktion och säkerhet."
Då det mesta på min bil är slitet så spelar det ingen roll om jag sätter dit en detalj som är optimerad till Volvo eftersom den inte är optimerad till min bils slitage. Det var med andra ord ingen bra anledning. Ge mig en BRA som jag inte kan säga emot. Reklamslogan kan du låta bli.
Användarvisningsbild
av Vojje
Ravi skrev:Vojje var nu inte så negativ
Jag är aldrig negativ, bara realist :D .

Provocative: Det var ingen reklamslogan, utan en noggrant utarbetad text där varje ord och formulering har konfronterats med verkligheten.

Har du tänkt på varför denna tråden överhuvudtaget skapats. Jo, därför att B-temas grejer uppenbarligen lider av usel passform.
Det finns goda skäl att anta att det finns gott om delar där det inte bara är passformen som är otillräcklig.
Motorvärmare

Det blev ett litet misstag, detta är extrautr[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Hej, Vi har en Volvo 945 från ca 1997. Vad[…]

Hej söker 4st Volvo Wheel - Achilles 7.5"[…]