Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
om man rycker ur relät när bilen står på timgång, så går bilen i ca 1 minut på gasen i ledningen !
gasen i ledningen gåller upp till 200 bars tryck!
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag sitter inte o gissar på vad som kan hända. jag talar av erfarenhet av vad som har hänt på andra bilar
av Mortua
Det vet jag, men när man drar ut relät och kör upp gasen som är kvar i ledningen så motorn stannar och sen sätter igång den igen så finns ingen gas i systemet, säkerhetsventilen är stängd. Det är inte 200 bars tryck, däremot är tanken provtryckt till 200bar!
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja om du gjort gas systemet trycklöst & stängt av tanken manulet med kran, då är det inget tryck vid regulatorn. (det är upp till 200 bar vid full tank)
Användarvisningsbild
av CarMan
Har inte bilen nån tempmätare? Var det ingen som såg tempmätaren, när det bobblade?
av Fred
Hur kan en felande termostat göra att det kommer gas in i kylsystemet...? :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
inte att det kommer in gas, men det kan ju bubbla i expantionskärlet om motorn kockar.
men en kockande motor låter ju på ett helt annat sätt + att tempmätaren står på rött o fläckten går på högsta hastighet.
av Fred
Jag fattar inte, mortua hade ju konstaterat att problemen endast fanns när gassystemet var trycksatt...hur kan en felande termostat hänga ihop med det?

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.